Dobré dopoledne, dnes je neděle 5.5.2024
svátek slaví Klaudie,
zítra Radoslav
•Žhavé novinky, informace, soutěže a výhry jen
pro vyvolené, kteří se přihlásí k odběru níže...
facebooktwitteryoutubeinstagram

Supermarkety byly po celou dobu nouzového stavu otevřené a jejich zaměstnanci patřili k těm, kteří se ocitli v první linii ohrožení nákazou COVID-19. Prostějovské markety i držovické Tesco ale zvládly tento náročný a nebezpečný čas velice dobře.

Tu a tam se sice objevily stížnosti na některé nedostatky, například slabší hygienická opatření, chybějící zboží, dlouhé fronty u pokladen, nervozita personálu a podobně. S tím vším se čtenáři Večerníku svěřovali během posledních týdnů naší redakci. Logicky z toho vyplynul nápad přesvědčit se na vlastní oči, jaká v tomto prostředí panuje úroveň prodeje, ověřit si chování personálu, ale i nakupujících. Rozsáhlá zpravodajská akce se uskutečnila během uplynulého víkendu. Co jsme spatřili, tak i poctivě zaznamenali a vystavili jednotlivým prodejnám známku jako ve škole. Z konečného hodnocení vyplývá, že až na některé menší nedostatky (nejvíce chybějící nabídka baleného pečiva) můžeme být rádi za to, že během neradostného období máme možnost nakupovat ve kvalitních podmínkách. Zaměstnanci supermarketů, ale i dalších prodejen jsou hrdinové zdatně se činící ve prospěch nás zákazníků i v této těžké době koronavirové.

 

ALBERT, Vrahovická ulice
Návštěva: sobota 25. dubna odpoledne


BALENÉ PEČIVO 3
V supermarketu Albert měli dostatečný výběr baleného pečiva, dokonce i sladkého. I přes menší návštěvu zákazníků v daný čas bylo patrné, že většina z nich si vybírá právě z tohoto sortimentu. Možná se nebylo čemu divit, protože přihrádky s nebaleným pečivem byly poloprázdné a rohlíky s houskami už poněkud tvrdší. Nenašli jsme však rohlíky přímo odpočítané a připravené v igelitových sáčcích. Během naší krátké návštěvy u nebaleného pečiva došlo k menšímu incidentu, kdy se jeden z neukázněných zákazníků v pečivu začal přehrabovat holýma rukama. „Vystartovala“ po něm však téměř okamžitě jedna ze zaměstnankyň a poučila jej o nevhodném chování. Muž něco zabrblal a místo toho, aby si nasadil nabízené igelitové rukavice, naštvaně odešel...

RUKAVICE 2
Igelitové ochranné pomůcky u vchodu chyběly. Na rozdíl od jiných prodejen zde u stojánku pouze s dezinfekcí nestál nikdo z personálu, aby nakupující informoval o možnosti vzít si ochranné pomůcky. Naproti tomu byly rukavice k dispozici v prostoru ovoce a zeleniny a také u prodeje pečiva. Jak jsme se mohli přesvědčit, většina přicházejících si před vstupem nasazovali své vlastní rukavice.

DEZINFEKCE 2
V prodejně je hned při vstupu stojánek s automatickým dávkovačem dezinfekce. Za přítomnosti Večerníku ale „vodičku“ na ruce nepoužil ani jeden ze zákazníků. Opět tu chyběl někdo z personálu, který by přicházející zákazníky upozornil na vhodnost použití dezinfekce.

DODRŽOVÁNÍ ODSTUPŮ 1
Těsně po čtrnácté hodině zde bylo opravdu minimum zákazníků. Co si však Večerník stačil povšimnout, tak lidé se především sami k sobě chovali velice ohleduplně, až na již zmíněný drobný přestupek u pečiva. U chladicího boxu jsme byli dokonce svědky toho, že mladý muž dal přednost výběru másla mladé mamince, počkal s dostatečným odstupem od ní a pak si teprve zboží vybral sám.

ZÁSOBOVÁNÍ 1
Žádný problém toho druhu, že by nějaké regály zívaly prázdnotou. Dostatečný počet personálu poctivě doplňoval zboží nejrůznějšího sortimentu. Největší „šrumec“ byl u limonád a minerálek a k překvapení Večerníku také u regálu s vínem.

SITUACE U POKLADEN 5
V tomto ohledu našel Večerník jednu zásadní chybu. Přestože zde bylo skutečně jen minimum zákazníků, u pokladen to vypadalo jako někde v tlačenici na autobusovém nádraží! I když byly otevřeny hned tři pokladny, lidé se na sebe tlačili a významně se dívali na hodinky, že spěchají. V Albertu navíc nebyl nikdo, například z ochranky, kdo by zákazníky upozornil na nutnost dodržování odstupů.

HYGIENICKÉ PODMÍNKY CELKOVĚ 1
Celý interiér supermarketu působil velice čistě, dokonce i v době provozu jedna ze zaměstnankyň poctivě čistila podlahu a dezinfikovala některé regály. Ostatně „vůně“ dezinfekce byla v supermarketu cítit na každém kroku.

ROUŠKY 1
Není o čem diskutovat. Zákazníci i členové personálu měli všichni správně nasazeny ochranné roušky. Během pobytu jsme nezaznamenali ani jeden případ, kdy by někdo roušku sundal, byť jen na chvíli.

RESUMÉ 2
Supermarketu Albert ve Vrahovické ulici lze vytknout jen minimum věcí. Na první pohled bylo patrné, že personál se snaží dodržet všechna hygienická nařízení. Možná chyběl trochu jen přímý kontakt s nakupujícími, obzvláště při jejich ignoraci vzít si rukavice nebo si ošetřit ruce dezinfekcí.

 

BILLA, Dukelská brána 1
Návštěva: sobota 25. dubna dopoledne


BALENÉ PEČIVO 3
Prodejna během sobotního dopoledne nabízela standardní balené pečivo jako chleba, veky, sladké pečivo nebo croissanty. To je ale balené vždy, jedná se o jednorázové obaly. Naopak dopékané pečivo slané i sladké nebylo balené vůbec, nacházelo se volně přístupné, bez jakékoli potřeby použít ochranné pomůcky. Z předchozí návštěvy, z doby zhruba před týdnem, si však Večerník pamatuje, že i tohle pečivo balené bylo. Jednalo se ale o večerní čas všedního dne. Z protikoronavirových opatření tak v úseku pečiva byla vidět jediná změna, a sice balené rohlíky (po deseti) a chleba.
RUKAVICE 2
Součástí protikoronavirových opatření jsou i jednorázové rukavice. Obchody je povinně musí mít přichystané pro zákazníky. V případě této prodejny bylo tohle splněno, rukavice se nacházely po pravé straně hned u vchodu na „komínu“ z přepravek. Místo bylo dobře viditelné, ale otázkou zůstává doplňování zásob, ta k okamžitému použití nebyla příliš velká. Druhou pak je používání rukavic zákazníky, což samozřejmě osazenstvo obchodu sotva ovlivní. Z přítomných lidí jich ochranné rukavice využila zhruba polovina.
DEZINFEKCE 1
Při hlavním vstupu do Zlaté brány (z ulice Dukelská Brána) je po levé straně jasně viditelná cedule ukazující na dezinfekci. Další je při vstupu do prodejny Billa. A k dispozici byla viditelně přinejmenším na dvou ze čtyř pokladen prodejny.
DODRŽOVÁNÍ ODSTUPŮ 5
Prodejna byla velmi přeplněná, jedná se navíc o menší z prostějovských supermarketů. A přestože například měsíc nebo i tři týdny zpátky zde byl o víkendu poměrně malý počet lidí, tohle se změnilo. I vzhledem k tomu bylo dodržování odstupů u regálů, zejména s pitím, ale také s mléčnými výrobky, prakticky vyloučené. Obdobná situace ale byla také ve frontách u pokladen. Zde lidé povinnost dvoumetrových odstupů často zcela ignorovali.
ZÁSOBOVÁNÍ 2
Bez větších problémů. Základní potraviny byly běžně dostupné a ve velkém množství. Jediné tři výjimky činil cukr, bylo vidět, že je o něj velký zájem. To samé u hladké mouky. Z velké části vyprodané byly taky dezinfekční prostředky, všechny tyto části sortimentu ale byly nadále k mání, i když v menším množství. Poměrně velké mezery pak byly také na regálech s ovocnými pivy a víny, nicméně obojí je sotva zahrnutelné mezi základní potraviny. A příčinu lze vidět spíše ve zlepšujícím se počasí než v koronavirové situaci.
SITUACE U POKLADEN 1
Billa jako první řetězec zavedla pravidlo otevření každé druhé pokladny tak, aby byly pokud možno dodržovány rozestupy. Tak tomu alespoň bylo v prodejně v centru Prostějova. Pokladní jsou chráněny plexiskly, všechny měly nasazené roušky a také ochranné rukavice. Na pokladnách byla viditelně přítomna dezinfekce. Obchod naopak nevybízel zákazníky k tomu, aby platili kartami (což ale většina stejně činila). Již zmíněné fronty u pokladen se pak táhly přes polovinu délky obchodu.
HYGIENICKÉ PODMÍNKY CELKOVĚ 2
Prodejna působila čistým dojmem, zákazníci i zaměstnanci měli možnost používat ochranné prostředky a velká většina tak činila. Jediná závažnější výtka, kterou prodejna může ovlivnit, tak směřuje ke skutečnosti, že pečivo nebylo balené.
ROUŠKY 1
V době návštěvy prodejny měli roušky všichni zákazníci, s výjimkou nejmenších dětí. Drtivá většina ji měla nasazenou správně, tedy nejen přes ústa, ale také přes nos. Totéž platí o zaměstnancích prodejny, kteří měli roušku správně nasazenou ve 100 procentech případů.
RESUMÉ 2
Prodejna působila čistě, bezpečně. Výtka směřuje k malému množství ochranných rukavic a naopak velkému množství nebaleného pečiva. Naopak pochvala k situaci u pokladen. Celkově prodejna získává velmi dobré hodnocení.

 

KAUFLAND, Okružní ulice (logo)
Návštěva: sobota 25. dubna ráno

BALENÉ PEČIVO 1-
Rohlíky byly balené po pěti kusech. Kráječ na chleba byl vzhledem k opatřením dočasně mimo provoz, na což upozorňovalo i hlášení rozhlasu. Dopékané pečivo sladké i slané balené nebylo. K dispozici v tomto úseku však byly kromě papírových a igelitových obalů i kleště a jednorázové rukavice. Lidé mohli vybírat ze široké nabídky standardně baleného pečiva.

RUKAVICE 3
Jednorázové igelitové rukavice u vchodu do prodejny k dispozici nebyly, místo nich se nacházel stojan s igelitovými sáčky, které příchozí mohli použít místo nich. Zhruba 4 z 5 zákazníků si do obchodu přinesli své vlastní rukavice. V minulosti se tu igelitové rukavice objevily, zůstávaly však pohozené v nákupních košících. Možná i to je důvod, proč provozovna od jejich nabídky upustila.
DEZINFEKCE 1
U vchodu do prodejny byl instalován jasně označený automat s dezinfekcí na ruce. Většina lidí jej však nevyužívala i vzhledem k tomu, že měli rukavice.

DODRŽOVÁNÍ ODSTUPŮ 3
Prodejna byla ráno velmi plná, mezi zákazníky nechyběli ani senioři, jimž je určen nákupní čas mezi osmou a desátou hodinou. Bylo jich však přece jen o něco méně než obvykle. Na dodržování odstupů opět upozorňoval jak rozhlas, tak i brigádnice označená oranžovou vestou, která však nebyla příliš agilní. Bylo to pochopitelné. Vzhledem k počtu zákazníků a jejich kumulaci například u lahůdkového pultu bylo permanentní dodržování předepsané vzdálenosti v rovině sci-fi.

ZÁSOBOVÁNÍ 1
Uplynulou sobotu ráno byla prodejna skutečně velmi dobře zásobena, všechno zboží dlelo na svých místech. Nechyběla dosud ani drtivá většina zboží z akčního letáku.

SITUACE U POKLADEN 1-
Pokladen bylo otevřeno poměrně hodně, kromě stálých zaměstnanců se hbitě činily i mladé brigádnice. Všichni byli chráněni plexiskly, měli roušky i rukavice. Dobře fungovaly i samoobslužné pokladny určené lidem s menšími nákupy. Navzdory tomu byly fronty relativně dlouhé, zkracovat se začaly až k osmé hodině. Rozhlas zákazníky totiž upozorňoval, že pokud nepatří mezi lidi starší 65 let, měli by prodejnu opustit.

HYGIENICKÉ PODMÍNKY CELKOVĚ 1
Prodejna působila čistě, což je však běžné. Dle hlášení rozhlasu má Kaufland nadstandardně každý den dezinfikovat vozíky.

ROUŠKY 1
Roušky na sobě měli ve sto procentech jak zaměstnanci, tak i zákazníci.

RESUMÉ 1-
Kaufland do boje s možnou nákazou vytáhl pod heslem, že když jednu maličkost dělají všichni, tak je z toho velká věc. Prodejna je čistá i dobře zásobená, veškerá hygienická opatření jsou splněna. Jediná výtka míří k absenci igelitových rukavic, ty tu však zřejmě nebyly kvůli neukázněným zákazníkům, kteří je v minulosti pohazovali všude možně. Dodržování dvoumetrových rozestupů však bylo vzhledem k zaplněnosti prodejny naprosto nemožné. Otázkou je, zda by někdo neměl hlídat návštěvnost...

 

LIDL, Anenská ulice
Návštěva: sobota 25. dubna dopoledne

BALENÉ PEČIVO 4
V tomto ohledu neučinila provozovna žádné opatření. Chyběly balené rohlíky i chleba. Balené nebylo ani rozpékané pečivo. Nabídka standardně baleného pečiva navíc rozhodně nebyla nijak široká.

RUKAVICE 5
Stojan na jednorázové rukavice ani jinou ochranu rukou se nám přes veškerou snahu objevit nepodařilo. Tomu se zřejmě přizpůsobili i zákazníci, na rukou měla rukavice necelá polovina z nich.

DEZINFEKCE 1
U vchodu nešlo přehlédnout moderní automat s dezinfekcí na ruce. Drtivá většina příchozích ji ovšem nevyužívala.

DODRŽOVÁNÍ ODSTUPŮ 1
V době návštěvy bylo v prodejně lidí tak akorát, aby se při troše obezřetnosti daly udržovat dvoumetrové odstupy. Zajímavým nápadem rozhodně byly body na podlaze upozorňující na toto pravidlo a umístěné zřejmě ve vzdálenosti přesně dvou metrů. K dobrému pohybu po prodejně napomáhaly i větší mezery mezi regály, než je v jiných supermarketech obvyklé. Samozřejmě že i zde se k sobě nakupující přiblížili na menší vzdálenost.

ZÁSOBOVÁNÍ 4
Lidl byl standardně vybaven základními potravinami a dále pak potravinami značek, které jinde nekoupíte. Zboží bylo v devadesáti procentech doplněno, ovšem například pro mnohé potraviny v úseku uzenin to neplatilo. Najít konkrétní věci z akčního letáku bylo nad lidské síly, pravděpodobně nebyly vůbec vyskladněny.

SITUACE U POKLADEN 2
Pokladní v Lidlu určitě patří ve svém oboru k těm nejrychlejším. Otevřen byl dostatečný počet kas, fronty se tvořily nejvýše o pěti lidech. Pokladní byly vybaveny ochrannými pomůckami a chráněny plexiskly. Na rozdíl od jiných supermarketů tu však chybí samoobslužné pokladny, které lidem s menšími nákupy umožňují relativně rychlý odchod.

HYGIENICKÉ PODMÍNKY CELKOVĚ 3
Lidl byl standardně uklizený, ovšem například v úseku pečiva se na zemi válely igelitové obaly. Za to však nemohou zaměstnanci jako spíše zákazníci. Větší kontrola by však neuklidila. O ochranných pomůckách již byla řeč.

ROUŠKY 1
Roušky na sobě měli ve sto procentech jak zaměstnanci, tak i zákazníci.

RESUMÉ 3
Tato prodejna Lidl zcela ignorovala balení pečiva a nabídku jednorázových rukavic. A to je problém! O opatřeních proti nákaze informuje graficky vyvedený panel u vchodu. Rozhlas v prodejně naopak o nich po dobu našeho nákupu neinformoval ani jednou. Zato velmi dobrým nápadem jsou body na podlaze upozorňující názorně na velikost rozestupů. Kladně lze hodnotit i čistě působící automat na dezinfekci.

 

TESCO Držovice
Návštěva: sobota 25. dubna odpoledne

BALENÉ PEČIVO 2-
Tesco je známo tím, že má ze všech supermarketů jednu z největších nabídek sortimentu pečiva, z čehož prodejna nepolevila ani v koronavirové době. Většina bílého pečiva i dopékaného v místní minipekárně však i nadále zůstává nebalená, což ale přítomným zákazníkům pranic nevadilo. Chybí však zde i možnost zakoupit si již nachystané pečivo v igelitových pytlících, například rohlíky nebo housky. Je třeba ale uvést, že u každého košíku s nebaleným pečivem je dostatečné množství igelitových rukavic a sáčků, které nakupující využívají. Za naší přítomnosti si nikdo ze zákazníků nevybíral pečivo holýma rukama a ani nezkoušel jeho měkkost. A navíc se u pečiva střídali zaměstnanci supermarketu, kteří zde na dodržování hygienických opatření dohlíželi. Ve dvou případech upozornili nakupující, že si při skládání pečiva do sáčku mají nasadit rukavice.

RUKAVICE 1
Celkem velké množství igelitových rukavic čekalo zákazníky už při vstupu do supermarketu. Večerník ale překvapilo, že přestože u stojánku s rukavicemi stála pracovnice Tesca a upozorňovala na tuto službu, drtivá většina nakupujících ji míjela bez povšimnutí. Buď si rukavice nenasadili vůbec, nebo již přišli s vlastními. Ke cti této prodejny slouží ovšem skutečnost, že další rukavice byly k dispozici jak u pečiva, tak v oddělení ovoce a zeleniny. V tomto ohledu spíše zarazila nesvědomitost zákazníků.

DEZINFEKCE 2
V prodejně je několik míst, kde si zákazníci mohou připraveným prostředkem vydezinfikovat ruce. Potud je vše v pořádku. Chybí ale lepší přesvědčovací umění zaměstnanců, kteří by měli zákazníkům vysvětlit, proč je dobré si ruce postříkat dezinfekčním prostředkem. Mnoho zákazníků totiž tuto možnost zcela ignorovalo.

DODRŽOVÁNÍ ODSTUPŮ 1
I v tomto bodě je vše v nejlepším pořádku. V prostoru masa a uzenin lidé stáli ve frontě s navzájem dostatečných odstupem, dva metry rozdílu dodržovali. To samé platilo také u jednotlivých regálů, zákazníci trpělivě čekali, až si druzí vyberou žádané zboží a sami se do toho pustili až ve chvíli, kdy dotyční od regálu odstoupili. Ostatně místní interní rozhlas neustále zákazníky poučoval o všech pravidlech hygienických opatření a na dodržování potřebných odstupů kladlo vysílání prioritu.

ZÁSOBOVÁNÍ 1
Večerník během sobotního odpoledne docela překvapilo, kolik pracovníků přímo za provozu neustále doplňuje zboží v jednotlivých regálech. Tesco v tomto ohledu udělalo skutečně o něco více než ostatní supermarkety a v době nouzového stavu přibralo hodně brigádníků. Během hodinové exkurze Večerník nenašel ani jedno volné místo v regálech, a pokud se tak na nějakou chvíli stalo, okamžitě bylo doplněno pracovníkem supermarketu. Prodejna nemá žádný problém se zásobováním, má stále potřebný sortiment k dispozici stejně jako před nouzovým stavem.

SITUACE U POKLADEN 1
Platí to samé jako u dodržování rozestupů lidí po celé prodejně. U pokladen navíc na dodržování hygienických pravidel dohlíží daleko více zaměstnanců supermarketu, dokonce včetně členů ochranky. Prodejna navíc v této době kromě samoobslužných pokladen otevřela více těch klasických. Tvoří se u nich sice delší fronty, ale to pouze proto, že zákazníci skutečně poctivě dodržují dvoumetrové rozestupy.

HYGIENICKÉ PODMÍNKY CELKOVĚ 1
První i konečný dojem z nastavení i dodržování hygienických pravidel vyznívá pro Tesco příznivě. Prodejna by snad měla více dohlédnout na nepořádek před provozovnou, kde se na zemi povaluje spousta igelitových rukavic a sáčků. Zaměstnanci jdou nakupujícím vzorem, všichni mají na sobě ochranné roušky, rukavice a v některých případech také igelitový ochranný oděv.

ROUŠKY 1
V tomto ohledu jasná jednička! Během celé hodiny nezaznamenal Večerník jediného nakupujícího ani člena personálu prodejny bez ochranné roušky.

RESUMÉ 1
Celkový dojem ze supermarketu Tesco byl velice pozitivní. K dispozici byly ochranné rukavice i dezinfekce, interní rozhlas byl neustále v provozu a vyzýval nakupující k dodržování všech pravidel. Až na malé výjimky se i zákazníci chovali uvědoměle a s dostatečným respektem ke druhým.

 

PENNY MARKET, Plumlovská ulice
Návštěva: sobota 25. dubna večer
BALENÉ PEČIVO 4
Prodejna disponuje poměrně širokým sortimentem. Bohužel kromě i jinak balených výrobků v ní balené v rámci opatření nebylo. U místa, kde bylo pečivo k mání, dvě cedule vybízely k použití rukavic pro jeho výběr. Bohužel rukavice se v tu dobu přímo u pečiva nenacházely! Byly zde ale standardní kleště na nabírání a v době přítomnosti Večerníku jich pár lidí využilo.
RUKAVICE 5
Součástí protikoronavirových opatření jsou i jednorázové rukavice. V případě prodejny je Večerník u vstupu neviděl. Pomysleli jsme si později, že jsme je mohli přehlédnout, nicméně ani při bližším průzkumu jsme je neobjevili. Rukavice taktéž chyběly u pečiva! Nicméně v době nákupu většina lidí jednorázové rukavice používala.
DEZINFEKCE 1
Při vstupu do prodejny byla k mání, dále také na pokladnách. To, zda ji lidé používají, už samozřejmě závisí pouze a jen na nich. Důležité je, aby měli tu možnost, a Penny Market jim ji nabízí.
DODRŽOVÁNÍ ODSTUPŮ 4
Jedním z aktuálně nejvíce řešených témat v rámci hygieny jsou rozestupy a odstupy. V sobotním podvečeru byl v prodejně menší počet lidí, takže bylo snazší si je udržovat. Většinou tak činili, nakupující se dokázali po prodejně docela dobře rozprostřít. U pokladny už to bylo horší. Otevřena byla pouze jedna a fronta se tak táhla přinejmenším do poloviny délky obchodu. Ve frontě pak někteří nedodržovali povinné dvoumetrové rozestupy vůbec. A ani je na to nikdo neupozornil...
ZÁSOBOVÁNÍ 3
Ty nejzákladnější potraviny jako třeba olej, mouka nebo cukr byly přítomny v ohromném množství, navíc na jednom místě. V některých dalších případech to bylo o něco horší. Výrazně méně už bylo například těstovin, nejlevnější druhy byly téměř vyprodané. Totéž se dá říci o rýži.
SITUACE U POKLADEN 1
Zde není co vytknout. Pokladní měla na sobě roušku a také rukavice a její prostor pak chránilo plexisklo. Lidé byli výraznou cedulkou upozornění, že prodejna upřednostňuje z hygienických důvodů platbu kartou. A navíc byla u všech pokladen vidět dezinfekce. Hygiena zkrátka na prodejně není lidem lhostejná.
HYGIENICKÉ PODMÍNKY CELKOVĚ 3
Nedostatky byly vidět v absenci baleného pečiva a rukavic. Naopak celkově prodejna působila čistým, hygienickým dojmem. Lidé se v ní vesměs chovali ohleduplně, nejen na potenciální zloděje ale také na dodržování hygienických norem dohlížel pracovník ochranky. Až na dvě výtky tedy dobré.
ROUŠKY 1
V době návštěvy prodejny byly uvnitř celkem na dvě desítky lidí. Všichni měli roušky a všichni je měli správně nasazené. Totéž platí o pokladní a také o pracovníkovi ostrahy.
RESUMÉ 3
Prodejna působila čistě, bezpečně. Největší výtky směřují k absenci ochranných rukavic a také baleného pečiva. Naopak pochvala za všudypřítomnou dezinfekci a celkovou čistotu prodejny. Stejně jako za ochranná opatření pro prodavače a prodavačky.

 

undefined
  • Makový pohřební služba
  • 1

Předpověď počasí

Předpověď počasí

Anketa - hlavní

Co vás v poslední době nejvíce potěšilo?

2017 vitejte na svete banner

Speciály Večerníku

2019 tv pohoda banner

 

Barometr

Vánoční strom bude.

Tohle nám nemůže vzít ani ten lotr koronavirus! Prostějovští radní oznámili, že konání vánočního jarmarku na náměstí T. G. Masaryka je sice v ohrožení, ale o tradiční a neodmyslitelnou součást rynku nepřijdeme. Vánoční strom je už vybrán a letos ho městu darovala rodina z Lipové.

 

Další chyba na Vápenici.
Špatně vypočítané kilometry na směrovníku u Národního domu nejsou jedinou „mýlkou“ na Vápenici v Prostějově. Jak Večerník upozornili čtenáři, při odbočení vlevo do centra v Prostějově je nakřivo namalován odbočující pruh. Podle zlých jazyků museli být lajnovači pod parou...

Nezapomněli na lidi.

Osobnost týdne

Ladislav ADAMÍK

Úctyhodného věku šestadevadesáti let se před týdnem dožil bývalý kvalitní prostějovský atlet. Osobní výročí blížící se magické stovce oslavil v pondělí 19. října.

11 stasova

THUAN DINH DUC

 

Číslo týdne

1 983

Podle posledního sčítání žije v Prostějově 1 983 cizinců. Nejvíce zde pobývá Slováků a Ukrajinců, silné zázemí zde mají Vietnamci.

33

Výrok týdne

„ZATÍM PO NICH NENÍ POJMENOVÁNO VŮBEC NIC!“

Lidé budou vybírat nový název parku v Okružní ulici podle jmen slavných rodáků. A jak zmínil primátor Jura, zatím po nich není pojmenováno vůbec nic...