- 9. srpen 2018
- 1468x
Druhá nejvyšší hokejová soutěž ČR mužské kategorie se bude v příštích pěti sezónách hrát pod názvem CHANCE LIGA. Titulárním partnerem se totiž stala právě společnost Chance, jedna z největších sázkových kanceláří v zemi.
„Soutěž získala na prestiži, její úroveň roste a návštěvnost patří mezi srovnatelnými evropskými ligami k nejvyšším,“ těší prezidenta Českého hokeje Tomáše Krále. „Pokrok, kterého dosáhla, potvrzuje i spojení s významným partnerem. Velmi si vážíme toho, že naše spolupráce bude dlouhodobá a rozšiřuje prostor pro prezentaci ligy, stejně jako klubů, které v ní nastupují.“
První liga – tehdy ještě pod názvem WSM Liga – měla v uplynulé základní části vyšší průměr diváků na zápas (1892) než slovenská nejvyšší Tipsport liga (1837). V návštěvnosti mezi nižšími soutěžemi v Evropě byla na třetím místě za švédskou Allsvenskan a německou DEL2. Celkově byla jedenáctou nejsledovanější hokejovou ligou v Evropě. Předčila nejen slovenskou elitní soutěž, ale také nejvyšší ligy ve Francii, Dánsku nebo v Norsku.
„Rozhodujícím faktorem pro spolupráci byla dlouhodobě vysoká kvalita soutěže. Chance se okolo hokeje pohybovala i v minulosti, a tak jsme mohli navázat na dřívější dobré zkušenosti. A pro naše klienty je hokej jedním z nejoblíbenějších sportů, proto nám dávalo smysl s ním spojit jméno,“ zdůvodňuje nové partnerství Roman Rypáček, ředitel Chance, a.s.
Co si o změně názvu myslí sportovní manažer a hlavní trenér LHK Jestřábi Prostějov? „Určitě je dobře, že první liga našla nového silného partnera, který bude schopný jejím účastníkům včetně nás zajistit dobré podmínky, pokud možno ještě lepší než dosud. Obecně platí, že v současné době jsou změny názvů soutěží podle aktuálního sponzora běžnou věcí, tudíž ani v případě první hokejové ligy České republiky nejde o nic převratného. Na CHANCE LIGU si určitě všichni rychle zvykneme tak, jako jsme si předtím zvykli na WSM ligu,“ okomentoval téma Jiří Vykoukal.
Kromě toho, že druhá nejvyšší soutěž ponese od nové sezony název CHANCE LIGA, získala i nového marketingového partnera: stala se jím společnost BPA sport marketing. „Dohodě předcházela jednání s vedením soutěže a s jednotlivými kluby, kterým bych chtěla za konstruktivní přístup poděkovat,“ řekla předsedkyně představenstva a ředitelka společnosti Jana Obermajerová.
BPA sport marketing je dále výhradním marketingovým partnerem Českého hokeje, reprezentace a Tipsport extraligy. „Chceme se zaměřit především na další zviditelnění soutěže, přičemž využijeme zkušeností, které jsme díky dlouholetému působení v ledním hokeji získali,“ dodala Obermajerová.
Od roku 1993 prošlo druhou nejvyšší soutěží 42 klubů, mezi nimiž byla řada tradičních účastníků extraligy i mistři Československa a České republiky: jako třeba HC Dukla Jihlava, HC Kometa Brno, VHK ROBE Vsetín, Rytíři Kladno, HC Slavia Praha nebo ČEZ Motor České Budějovice.