- 5. srpen 2020
- 691x
Letošní cyklistická sezóna poznamenaná koronavirem se navrátila k závodnímu tempu a program je tak našlapaný, že v předminulém týdnu startoval elitní tým Tufo Pardus Prostějov na domácí akci i v zahraničí, kde se v nabité konkurenci prosadili Daniel Babor a Tomáš Bárta. V tuzemsku odstartoval Český pohár na silnici ŠKODA Cup 2020, v Polsku pak jezdci absolvovali etapový závod Dookola Mazowsza i jednorázovku Puchar MON, přičemž obě klání jsou zařazena do mezinárodního kalendáře UCI.
Do Polska se vydala prostějovská šestice Tomáš Bárta, Daniel Babor, Karel Tyrpekl, Bruno Stoček, Filip Řeha a René Smékal s těmi nejvyššími ambicemi, vzhledem k rovinatému profilu tratí i sprinterským schopnostem zejména Babora.
Úvodní etapa Dookola Mazowsza začala velmi smolně. Přibližně třicet kilometrů před jejím cílem nerespektoval motorkář zákaz vjezdu na trasu závodu, střetl se s vozem signalizujícím blížící se finiš a musel být letecky transportován do nemocnice. Jelikož se zahajovací díl konal na okruhu a po incidentu nebylo možné úsekem projet, etapa byla anulována.
Druhý den byla na programu pouze 2,9 kilometru měřící individuální časovka, ve které se nejvýše umístil Tomáš Bárta, jenž na 74. příčce ztratil 10 vteřin za vítězem. „Po dlouhé době jsme zápolili v podniku UCI, který ale bohužel nezačal příliš pozitivně. Také od časovky jsem čekal víc, ta nám moc nevyšla,“ komentoval slabší vstup sportovní ředitel Tufo Pardus Michal Mráček.
Chuť si ale Hanáci spravili hned ve třetí etapě. Na čele se až do cíle udržela trojice borců, která si vybudovala náskok před pelotonem, a bylo jasné, že z ní vzejde premiant. Tím se později stal Michael Kukrle z Elkov Kasper. Za nejlepším triem pak po vynikajícím týmovém výkonu dospurtoval jako druhý z pelotonu Daniel Babor a obsadil tak velmi dobré páté místo. V závěrečný den navíc skončil devátý. Celkovým vítězem se stal zmíněný Kukrle, nejvýše postaveným Prostějovanem v konečném pořadí byl Tomáš Bárta na 71. příčce.
„Profil etap pro nás byl příznivý, proto jsme se chtěli pokusit o připravení co nejlepší pozice pro Dana Babora, který je v koncovce nejsilnější, a udělat dobrý výsledek. Z mého pohledu se to vcelku podařilo, kluci nechali v každé etapě maximum a jsme na dobré cestě,“ zhodnotil Mráček.
Největší úspěch však jeho svěřenci zaznamenali na úplný závěr svého vystoupení v Polsku, když dosáhli na body do žebříčku UCI v jednorázovém závodě Puchar MON (UCI 1.2). V něm po 149 kilometrech vybojoval Babor v hromadném dojezdu osmou pozici a Bárta dojel jen o dva posty za ním, čímž uzavřel první desítku.
Svou spokojenost tudíž netajil ani sportovní ředitel. „Celkově jsem s vystoupením chlapců velmi spokojen. Musíme si uvědomit, že nejstaršímu z našich závodníků je teprve jednadvacet let a tři ze šesti kluků jsou v elitní kategorii prvním rokem. Už se těšíme na další starty, návrat do sezóny se povedl.“
Část týmu – konkrétně Marek Dolníček, Maxim Müller a Jakub Hník – se souběžně postavila na start úvodního dílu Českého poháru na silnici. Ten ale pro Jakuba dopadl velice smolně, když se připletl do pádu a byl převezen do nemocnice, kde se naštěstí žádné vážnější zranění nepotvrdilo. Defekt pak stihl Marka a závod nedokončil ani mladý Max.