- 26. duben 2019
- 1038x
Po loňské úspěšné sezóně, kterou absolvoval elitní tým SKC TUFO-PARDUS Prostějov ve značně obměněné sestavě, složené převážně z mladých závodníků do 23 let, sází na stejnou strategii i letos. Psal se čtvrtek 28. března, když v krásném prostředí Hotelu Plumlov došlo na oficiální představení družstva, u čehož asistovali trenéři i vedení klubu. A podívali jsme se rovnou na první silniční závody nové sezóny i plány z radnice týkajicí se výstavby nové tribuny. To jen potvrzuje trend, že velodrom roste doslova před očima.
Z loňské sestavy budou nadále barvy TUFO-PARDUS Prostějov oblékat prostějovští odchovanci Tomáš Bárta a Luděk Lichnovský, dále pak juniorský dráhový mistr světa Daniel Babor, Karel Tyrpekl, Marek Dolníček a úřadující mistr Evropy či čtvrtý z mistrovství světa v bodovačce Wojciech Pszczolarski. Novými posilami týmu jsou mladí závodníci Vladimír Mikšaník a Matouš Měšťan, loňští juniorští reprezentanti. Výrazným přírůstkem pro dráhu i silnici pak je Denis Rugovac, který by se měl zhostit role kapitána. SKC naopak opustili Karel Hník, který přestoupil do Elkov Author, a Mykyta Zubenko.
„Nebude lehké navázat na úspěchy loňské sezóny. Tomáš Bárta vyhrál nováčka roku v Českém poháru na silnici, nyní už bývalý závodník Karel Hník vyhrál pohár v Ostravě a dařilo se i na mezinárodní scéně, kde například Karel Tyrpekl obsadil druhé místo v závodě Visegradské 4. Budeme se samozřejmě snažit na úspěchy navázat, prioritou na tuzemské scéně pro nás bude ŠKODA CUP, a určitě o sobě opět chceme dát vědět i v mezinárodní konkurenci,“ plánuje Tomáš Konečný, sportovní ředitel SKC TUFO-PARDUS Prostějov.
Do koho vkládá největší naděje? „Přesto, že je tým velmi mladý, má velký potenciál. Na roviny tu máme hned několik závodníků, třeba Babora, Lichnovského, Pszczolarského, ve zvlněném terénu zvládne v závěru zaspurtovat Bárta. Na náročnější trasy tu je Tyrpekl, takže ambice, zejména v kategorii do 23 let, nemusíme mít malé.“
Vedoucí trenér Michal Mráček pak blíže představil plány týkající se kalendáře na letošní sezónu: „Máme v kalendáři celou řadu kvalitních zahraničních závodů, ať už to jsou třeba podniky v Polsku, nebo závod kategorie UCI 2.1 v Estonsku. Vedle silnice se ale samozřejmě věnujeme také dráze, kde máme nemalé ambice. Jako tým v současné době u nás nemáme ve vytrvalostních disciplínách konkurenci, ale s tím se nechceme spokojit a postupně se chceme prosazovat i na mezinárodních mítincích.“
TUFO-PARDUS Prostějov pomýšlí také na účast na vrcholných akcích: „V loňském roce jsme měli zástupce na mistrovství Evropy i světa jak na silnici, tak na dráze, kde mimochodem Wojciech Pszczolarski získal svůj už třetí evropský titul v bodovačce. Na to bychom chtěli navázat a kluci určitě budou bojovat o nominace,“ sděluje další ambice Mráček.
Novinky oznámil TUFO-PARDUS Prostějov také ve spolupráci s některými partnery. Jednou z nich je například rozšíření podpory od společnosti Motor Tec, která týmu rozšířila vozový park o osobní automobil. „Všem našim partnerům patří velké poděkování. Jejich výčet by byl velice dlouhý, je ale jasné, že bez jejich podpory, podpory města Prostějova a Olomouckého kraje, by náš tým nemohl fungovat. Jsem rád, že do toho jdou s námi a doufám, že jim naši závodníci důvěru v tým vloženou vrátí,“ zaznělo z úst předsedy týmu Petra Šrámka.