- 30. listopad 2012
- 2259x
Pacienti Nemocnice Prostějov, která je členem skupiny AGEL, jsou s poskytovanou péčí velmi spokojeni. Vyplývá to z výsledků ankety Nejlepší nemocnice České republiky 2012 organizace HealthCare Institut, kde se prostějovská nemocnice umístila v rámci celkového celorepublikového srovnání spokojenosti ambulantních i hospitalizovaných pacientů na čtvrtém místě. Zároveň obsadila krásnou třetí příčku v kategorii „Nejusměvavější nemocnice v ČR 2012“.
Hana Szotkowská, mluvčí holdingu AGEL
„Umístit se ze stošedesáti hodnocených nemocnic v České republice na čtvrtém místě - a zejména pak v hodnocení spokojenosti pacientů - vnímáme samozřejmě jako velmi příjemný a krásný výsledek. Jsme rádi, že naši pacienti hodnotí takto příznivě naši práci a s ohledem na umístění prostějovské nemocnice v doprovodné kategorii ´usměvavá nemocnice´, tentokrát dokonce na třetím místě, se zdá, že i celková atmosféra v nemocnici je vnímána a hodnocena velmi dobře,“ neskrýval spokojenost nad výsledky celostátní ankety ředitel Nemocnice Prostějov Ing. Tomáš Uvízl. „Snažíme se již několik let zdůrazňovat význam kulturní a vlídné komunikace i obecně humánní rozměr poskytování zdravotní péče. Výsledek celostátní ankety nasvědčuje, že tyto hodnoty naši pacienti vnímají. Děkuji svým kolegům v nemocnici a děkuji také našim pacientům za takto vlídné hodnocení, které zároveň přijímáme s velkou pokorou. Každý den léčíme stovky pacientů a v každém jednotlivém případě chceme nadále usilovat o spokojenost každého z nich,“ zhodnotil dále Uvízl s tím, že výsledky bere především jako závazek do budoucna.
V rámci průzkumu bylo během letošního roku osloveno více než čtyřicet tisíc pacientů, kteří odpovídali na otázky týkající se kvality péči i chování zaměstnanců, a to například zda se jim představila ošetřující sestra či lékař, jestli jim byl dobře vysvětlen zdravotní stav a kroky, které zdravotníci plánují provést.
V celorepublikovém hodnocení se umístila výborně všechna zdravotnická zařízení skupiny AGEL, která dosáhla v hodnocení vždy alespoň osmdesátiprocentní pacientské spokojenosti.