- 27. duben 2015
- 6662x
Začínala ve Ptení, teď válí Na Fidlovačce
Jako tanečnici Ivu můžete momentálně v „nekonečném seriálu“ Ulice na programu televize Nova vidět také Ninu Horákovou. Rodačka z Olomouce přičichla k divadlu už v šesti letech, kdy v první třídě základní školy začala účinkovat v Ptenském dětském divadle. Nyní je nejčastěji k vidění na prknech pražského divadla Na Fidlovačce.
„Smích, zpěv, nerozhodnost.“ Těmito třemi slovy sebe samu charakterizuje půvabná šestadvacetiletá herečka Nina Horáková, kterou lidé z Prostějova znají zejména díky jejímu dlouholetému působení ve studentském divadle Point působícím při Gymnáziu Jiřího Wolkera. Vidět ji zde mohli například v inscenaci Studna světců, která v režii Aleše Procházky měla premiéru v květnu 2005.
Nina Horáková v roce 2012 ukončila studium na DAMU v Praze obor činoherní herectví. V současné době je členkou Originálního pohybového divadla Veselé skoky a účinkuje v Divadle Na Fidlovačce ve hrách Šumař na střeše, My fair lady a Babička. V dalším pražském divadle Kalich ji můžete vidět v muzikálu Pomáda, kde hraje Frenchy, působí také na mladoboleslavské scéně konkrétně v inscenacích Zkrocení zlé ženy a Osiřelý západ. Kromě toho se věnuje tanci, zpěvu a dabingu. „Kdybych nehrála divadlo, byla bych asi cukrářkou. Taky jsem chtěla být patoložkou, ale nešla mi chemie,“ prozradila na sebe Nina Horáková, s níž vám Večerník přinese již brzy exkluzivní rozhovor.
Ještě předtím nás zajímalo, jak na mladou herečku vzpomínají právě v prostějovském Pointu? „Nina kromě talentu vždy vynikala hlavně svojí nezměrnou hyperaktivitou. V tomto směru je v podstatě nezničitelná,“ smál se Aleš Procházka. „Ještě než vznikl Point, pořádali jsme filmový tábor v Městečku Trnávka. Nině tehdy bylo kolem deseti let a stále chtěla vymýšlet další a další aktivity. S Mirou Ondrou jsme z ní už byli zoufalí a tak jsme navrhli, že jestli nemá co dělat, tak by nám všem mohla ještě vyčistit boty. A ona se do toho s nadšením vrhla a u toho se ještě učila roli,“ zavzpomínal s úsměvem principál divadla Point, který si na ní vždy cenil její univerzálnosti. „Uměla vždy zpívat, tančit i hrát. Mohli jsme ji obsadit v podstatě do čehokoliv,“ dodal Procházka.