- 7. únor 2020
- 641x
V posledních vydáních se Večerník vícekrát zabýval dopravní problematikou v Prostějově. Vyšly totiž najevo různé problémy v souvislosti s již naplánovanou výstavbou rondelu na křižovatce ulic Vápenice a Olomoucká, s následnými investicemi po dokončení severního obchvatu, rekonstrukcí vozovky na Vápenici a mnoha dalšími záležitostmi. Nyní se Večerník v exkluzivním dvojrozhovoru s prostějovskými náměstky primátora Jiřím Rozehnalem a Alenou Raškovou zeptal na aktuální vývoj v dopravních investicích v Prostějově.
* Pane náměstku, je logické, že Prostějov v nejbližších dvou letech čekají významné dopravní investice a není možné paralyzovat město, jak jste zdůraznil na nedávné tiskové konferenci rady města. Bude přesto město alespoň pokračovat v přípravách a doplnění projektu na rondel v křižovatce Vápenice – Olomoucká?
JIŘÍ ROZEHNAL: „Na projektu se bude dále pracovat ve spolupráci s dotčenými orgány státní správy, nic se nezrušilo. Jen se musí pracovat koncepčně a postupně s minimálním dopadem na omezení dopravy v Prostějově.“
* Před časem jste řekl, že mnohem důležitější je v tuto chvíli rondel v Olomoucké ulici u Držovic, a to v souvislosti s výstavbou severního obchvatu. Jakým způsobem hodláte tento rondel upravovat, a vytváří se v tomto směru už nějaký projekt?
JIŘÍ ROZEHNAL: „Kruhový objezd Olomoucká – Konečná je nedílnou a strategickou součástí budování severního obchvatu, dnes má pět napojených komunikaci a šestá je povolena. Vzhledem k očekávánému zvýšení zatíženosti je zkapacitnění objezdu nutností. V této záležitosti jsme jednali a jednáme s Olomouckým krajem a projekt se již společně připravuje tak, aby byl součástí realizace severního obchvatu.“
* Jakmile bude severní obchvat dokončen, co se bude dít dál? Je v plánu nějaké další řešení ohledně návaznosti na tuto komunikaci směrem přes Tichou ulici s výjezdem u rondelu u Domamyslic? Vytváří město už také nějaký projekt, jak severní obchvat protáhnout dál?
ALENA RAŠKOVÁ: „V této záležitosti stejně tak jako v té předešlé spolupracujeme s Olomouckým krajem a připravujeme na tento rok vypracování studie takzvaného severozápadního kvadrantu, jejímž cílem je nalézt optimální spojení směrem od Mostkovic k severnímu obchvatu.“
* Stále se podle našich informací počítá s výstavbou dvou rondelů na Poděbradově náměstí. Nemáte ale obavy, že již sedm let starý projekt bude zastaralý? Nebude muset v případě výstavby dojít k nějaké aktualizaci a dalším novým povolením?
ALENA RAŠKOVÁ: „Vzhledem k Olomouckým krajem chystané rekonstrukci silnice z Dubu na Moravě až po Wolkerovu ulici v Prostějově a její plánované etapizaci, jejíž definitivní podoba není vzhledem k právě probíhajícímu výběrovému řízení známa, jsme připraveni souběžně s přípravou rekonstrukce ulice Wolkerova řešit Poděbradovo náměstí včetně všech administrativně správních činností.“
* V souvislosti s výstavbou rondelu na křižovatce ulic Olomoucká a Vápenice se počítalo i s tím, že by se zároveň provedla rekonstrukce povrchu vozovky na Vápenici. Počítáte alespoň s touto investicí nějak zvlášť?
JIŘÍ ROZEHNAL: „Opravu povrchu ulice Vápenice po celé délce připravuje Správa silnic Olomouckého kraje, s jejímiž příslušnými pracovníky jsem jednal minulý týden.“
* Je město v budoucnu připraveno řešit případnou okružní křižovatku u hudební školy na křižovatce Plumlovská, Palackého a Blahoslavova?
ALENA RAŠKOVÁ: „Rekonstrukce křižovatky proběhla v souvislosti s rekonstrukcí ulice Plumlovská a části ulice Blahoslavova, nicméně v budoucnu v souvislosti s koncepcí dopravy v Prostějově se k této křižovatce vrátíme, byť třeba jako poslední.“
* Dovolte poslední otázku, jakým způsobem bude město řešit křižovatku na náměstí Padlých hrdinů (Vrahovická – Českobratrská) v souvislosti s rekonstrukcí Vrahovické ulice?
JIŘÍ ROZEHNAL: „Poslední navržené řešení nebylo schváleno dotčenými orgány státní správy a budeme v této věci nadále jednat, třebas i za cenu hledání jiného řešení.“