- 22. leden 2017
- 4012x
Společnost Broker Consulting založili v roce 1998 lidé, kteří chtěli poskytovat nadstandardně kvalitní služby finančního plánování, na které se klienti mohou spolehnout.
V současné době působí Broker Consulting v České a Slovenské republice. V roce 2014 dosáhl obrat skupiny bezmála 848 milionů korun, za rok 2016 by už měl dosáhnout jedné miliardy! Služby společnosti nyní využívá více než půl milionu klientů. Jednoho z finančních poradců společnosti Lukáše Křetínského zastihl Večerník na pololetní konferenci v Prostějově.
* Prozraďte ve stručnosti našim čtenářům, čím vším se zabývá společnost Broker Consulting?
„O tom by se dalo hovořit hodiny, ale pokud to mám říct velmi zkráceně a zjednodušeně, tak pomáháme lidem bezpečnou a transparentní cestou budovat majetek. Dnes působí v této zemi spousta bankéřů, pojišťováků, makléřů či poradců stavebních spořitelen, my jsme ale finanční plánovači. Odkrýváme lidem jejich možnosti v životě, a co je vlastně čeká. A také jim ukazujeme, co vše je na jejich vlastní cestě životem třeba udělat, aby si splnili svá očekávání. Tím pomáháme držet rodiny pohromadě v dobách dobrých i zlých.“
* V čem konkrétně vidíte váš přínos pro klienty?
„Hlavně jim nastíníme, že lze s penězi zacházet jinak a tím si budovat svůj majetek. Stává se, že ve finanční oblasti žijí lidé ve velkých iluzích. A tak není divu, že spousta z nich v pětatřiceti či čtyřiceti letech vlastně začíná znovu, protože v mládí přišli úplně o všechno, co měli. Buď vsadili všechno na jednu kartu, nebo věřili, že jejich nápad byl dobrý. Toto si my samozřejmě nemůžeme dovolit u žádného z klientů. Jak jsem již řekl, jdeme bezpečnou a transparentní cestou.“
* Dokážete poradit i řadovým lidem, nebo si vaše služby mohou dovolit jen bohatší klienti?
„To je výborná otázka, a je na místě. Obrací se na nás velké množství lidí, kteří se ocitli bez prostředků, vnímají sami sebe jako chudé a argumentují tím, že naše služby jsou sice přínosné, ale prý jen pro ty, kteří mají spoustu peněz. A zároveň stejné množství bohatých osob nám říká, že naše poradenství nepotřebují, že ho naopak potřebují chudí lidé! Takže si vyberte... Každopádně říkám, že po třech nebo čtyřech schůzkách ročně dokážeme klientovi ušetřit více peněz do rodinného rozpočtu, než byl schopen si sám ročně vydělat. Jako každý jiný, tak i já mám svůj vzor, je jím Petr Hrubý, majitel a zakladatel naší společnosti, který často klade na srdce své motto: ´Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek svého života´. Velké poděkování pak při této příležitosti míří k Martinu Šlajsovi.“
* Drží se klienti toho, co jim poradíte?
„Díky tomu, s jakou kvalitou jim všechno potřebné vysvětlujeme, a jak tlačíme na to, abychom se s nimi pravidelně setkávali, tak jsme takovými čertíky na jejich ramenou, kteří jim pořád připomínají, co s penězi dělají špatně a co zase dobře. Jsme prostě takoví jejich hlídači. Kdybychom to nedělali, tak drtivá většina lidí sejde z dobré cesty. Všechno souvisí s finanční gramotností, která je v České republice bohužel minimální. Není to ale tím, že český národ je hloupý nebo méně pracovitý. Jsem naopak přesvědčen, že jsme my Češi chytří a pracovití. Problém ale je, že když vyděláme korunu, neumíme ji udržet, a když ji náhodou udržíme, tak se bohužel ani chvíli nezabýváme tím, kde by nám nejlépe pomohla s naší budoucností. Takže abych tuto otázku uzavřel, my jsme ten nejsilnější externí faktor, který pomáhá našim klientům dosáhnout jejich cílů, přání, potřeb i snů.“
* Potřebují Češi a Slováci vaše služby? Jsou opravdu natolik finančně negramotní?
„Odpovím vám statistikou vycházející z testu finanční gramotnosti. Bylo sledováno sto padesát nejvyspělejších zemí světa, zjišťovala a posuzovala se finanční gramotnost obyvatel. Jinými slovy. Kdyby občané konkrétního státu náhodou měli peníze, i když je třeba nemají, tak jak kvalitně by s nimi naložili. Česká republika skončila na 148. místě, za námi již bylo jen Slovensko a Mexiko. Myslím, že je pouze na naší vlastní odpovědnosti, jak rychle se nám to podaří změnit.“