- 31. březen 2015
- 1431x
Pro mnohé řidiče je blokové čištění města doslova a do písmene noční můrou. Musí totiž respektovat vyznačené zóny strojního úklidu, daný den brzy ráno vstát a přeparkovat své vozidlo. A to se každoročně mnohým nechce, zákaz stání tak ignorují. A právě toto období po zimní přestávce právě začíná. Pracovníci technických služeb vyjíždějí se svými stroji do jednotlivých lokalit magistrátu už tuto středu. Začíná se na Sídlišti svobody a Večerník bude o harmonogramu informovat ve své pravidelné rubrice na straně 26. Budou majitelé aut zodpovědnější než v předcházejících letech?
„Podle zkušeností z loňského roku mohu smutně konstatovat, že mnozí řidiči se chovají stále velmi nezodpovědně až arogantně. Nebylo výjimkou, že naši strážníci za jediný den blokového čištění města řešili třicet až čtyřicet přestupků s řidiči, kteří nerespektovali dopravní značení a parkovali tam, kde probíhal úklid. Samozřejmě následovalo z naší strany zadokumentování přestupku a následné správní řízení,“ řekl Večerníku Jan Nagy, velitel Městské policie Prostějov. „Snad takový počet hříšníků letos nebude, všichni přece chceme mít čisté město a musíme umožnit technickým službám úklid ulic,“ dodal šéf strážníků.
Překážející auta na místech, kde se provádí úklid, dráždí hlavně ty, kteří strojní čištění vykonávají. „Řidiči nerespektující vyznačené zóny pro nás samozřejmě znamenají značný problém a komplikují důkladné čištění města. Tato situace je nepříznivá nejen pro naši společnost, které je tak znemožněno provést řádné čistění, ale i pro celkové prostředí města Prostějova,“ míní Martin Grepl, ředitel společnosti .A.S.A. Technické služby Prostějov.
Mnozí Prostějované si neuvědomují, že pokud se vykašlou na přeparkování, brání tím úklidu právě na tom místě, kde nechají své auto. „Není možné, abychom každé zaparkované vozidlo ve vyznačené zóně registrovali, následně se na místo vrátili a vyčistili jej dodatečně. Nelze to jak z hlediska logistiky, jelikož na těchto místech již pravděpodobně budou po ukončení čištění zaparkovaná jiná vozidla, tak z hlediska nákladů spojených s extra výjezdem čistících vozidel. Z těchto důvodů zůstanou tato místa neočištěna,“ potvrdil Martin Grepl, který by jako jednu z možností, jak zamezit velkému počtu obsazených míst, uvítal obnovení odtahů vozidel.
Magistrát ale s něčím takovým zatím nepočítá. „Podle zákona bychom po blokovém čištění museli odtažené vozidlo vrátit zpět na původní místo, a to na náklady města. A to je velký zásah do rozpočtu,“ vysvětlila Alena Rašková, první náměstkyně primátora Prostějova.