- 18. únor 2015
- 1042x
Tak a je to tady znovu! Hned dvě „předváděčky“ zaměřené především na seniory se během minulé středy uskutečnily přímo v Prostějově. Jak se ovšem Večerník přesvědčil na vlastní kůži, mnoho lidí na nedůvěryhodné akce nedorazilo... Starší spoluobčané už jsou zřejmě mnohem obezřetnější, než tomu bylo v minulosti, čemuž dáváme palec nahoru!
Být opatrné v této době je totiž obzvlášť nutné. Někteří z organizátorů předváděcích akcí totiž o nás vědí víc, než si sami myslíme. „Někdo mě zval telefonicky na akci, kde jsem měla dostat dárek za nákup v lékárně, kde nakupuji už dlouhá léta. Okamžitě mi bylo jasné, že jsou to takzvaní ´šmejdi´, ale pro jistotu jsem volala přímo do lékárny. Ptala jsem se, jak je možné, že tito lidé vědí o tom, kde a jaké léky si kupuji. Oni mi však potvrdili, že akci nepořádají a podobné informace nikomu neposkytují,“ sdělila exkluzivně Večerníku starší paní z Prostějova, která si však nepřála být jmenována.
Její tvrzení se nám podařilo ověřit přímo v jedné z prostějovských lékáren. „Skutečně se na nás obrátila klientka s tímto dotazem. Mohu jen zopakovat, že jsme žádnou akci nepořádali a nikomu citlivé informace neposkytujeme. Zároveň nám velice vadí, pokud někdo takto zneužívá naše jméno a zvažujeme další kroky,“ hněvala se zaměstnankyně lékárny.
A tak se Večerník na předváděcí akci do prostějovského Společenského domu ve středu dopoledne vypravil. Na první pohled to vypadalo, že se vůbec nekonala. Nezastihli jsme totiž nikoho z organizátorů, návštěvníky nevidno a salonek, kde měla akce probíhat, byl zamčený. „Postávali tu dva nervózní pánové. Asi někoho čekali, ale pokud vím, tak nikdo nedorazil,“ prozradila nám jedna z přítomných žen. „Vím, že si salonek ve středu někdo pronajal. O tom, kdo konkrétní to byl, a o jakou akci se jednalo, nemám v toto chvíli bližší informace,“ reagoval vedoucí Společenského domu Ivo Peštuka.
Jak se Večerníku podařilo dále zjistit, akci organizovala společnost ZEUS PR agency. Přestože jsme získali mobilní telefon přímo na jednoho z jejích zástupců, na opakované volání nikdo nereagoval. „Předváděčka“ ve Společenském domě přitom nebyla jedinou, která se ve středu v Prostějově konala. Jak nás upozornil další ze čtenářů, ve stejný den byl přímo v Národním domě k mání bylinný přípravek, jehož účinek působil na vše od kloubů přes lupénku až po boreliózu. Kdo přišel sám, dostal „dárek“ v hodnotě dvou stovek, dvojice pak něco málo za pětistovku.
V praxi to tak znamená, že „šmejdi“ ještě nevymřeli a pokud bude o jejich prostoduché obchodní triky zájem, tak ani nevymřou...