- 5. září 2012
- 3421x
Mezitím projel po vlakovém přejezdu, který křižuje frekventovanou silnici z Prostějova do Kostelce na Hané. A tak řidiči, pozor: na obnovený provoz zde stále neupozorňuje žádná změna v dopravním značení. Šoféři, kteří ve středu o půl třetí v noci projížděli po silnici mezi Prostějovem a Kostelcem na Hané, se možná nestačili divit. Po dlouho nevyužívané železniční vlečce, která kříží rušnou silnici, právě projížděl vlak. Lokomotiva s patnácti vagóny mířila do Stichovic a vezla náklad minerálních vod Mattoni. Zpátky se vracela ve středu před polednem. Po patnácti letech tak byl na trati mezi Kostelcem na Hané a Stichovicemi opět obnoven provoz.
Jak se Večerníku podařilo zjistit, vlak by po přejezdu na silnici mezi Prostějovem a Kostelcem měl projet i dvakrát denně. „Předpokládáme, že v sezonní špičce, kdy je poptávka zákazníků vyšší, vypravíme každý den jednu vlakovou soupravu. Naopak očekáváme, že mimo sezonu pak postačí tři soupravy týdně,“ potvrdil generální ředitel Karlovarských minerálních vod Alessandro Pasquale.
Podle lidí z prostějovského hlavního nádraží by měl vlak do Stichovic pravidelně mířit kolem půlnoci, do Kostelce na Hané a následně do Prostějova by se měl vracet dopoledne následujícího dne. „Ptal jsem se na prostějovském hlavním nádraží a tam mi říkali, že vlaky do Stichovic jezdily už před zahájením oficiálních provozu. V testovacím provozu jich mělo jet už sedm nebo osm,” dodal velký milovník železnic a náš pravidelný čtenář Zdeněk Bezrouk, který Večerník na celou záležitost kolem zahájení provozu na trati upozornil.
Vše dobré na první pohled má ovšem jedno velké ALE. Řidiči si po dlouho nevyužívaném přejezdu, křižujícím silnici mezi Kostelcem na Hané a Prostějovem, zvykli jezdit pěkně rychle. Nyní by si tu měli naopak dávat pořádný pozor. Na to, že tudy po letech opět jezdí vlaky, je žádná nová značka neupozorní! Zeptali jsme se proto majitele soukromé autodopravy, která provoz vlaků do Stichovic zajišťuje, zda o zvýšeném provozu informoval například Odbor dopravy prostějovského magistrátu.
„Nikomu jsme nic neříkali. Předpokládám, že dopravní značení na přejezdu je v pořádku, jinak by po něm vlaky nemohly jezdit. Moc se o to ale nezajímám,“ reagoval Josef Hanzalík, který alespoň potvrdil oficiální zahájení provozu i předpokládanou frekvenci, se kterou by vlaky do Stichovic měly mířit. „V létě lidé více pijí, vlaky budou jezdit častěji. V zimě jich zřejmě vypravíme méně,“ dodal k tomu Josef Hanzalík.
Zahájení přepravy minerálních vod po železnici by alespoň částečně mělo odlehčit českým silnicím zahlceným kamiony. V konečném důsledku by měla být výhodná také pro životní prostředí.