- 2. září 2012
- 3016x
Po patnácti letech by po železniční vlečce do Stichovic měly opět začít jezdit vlaky a to i přesto, že trať křižuje frekventovanou silnici z Prostějova do Kostelce na Hané. Řidiči si přitom již zvykli přes nevyužívaný a skromně označený vlečkový přejezd jezdit pěkně zostra. Nyní by si tu měli naopak dávat pořádný pozor! Dopravní značení je na změnu neupozorní. Autodopravce totiž nikoho o zvýšeném provozu na trati zatím oficiálně neinformoval...
Nákladní vlak by měl z Prostějova do bývalého vojenského areálu co nevidět začít vozit minerální vody. „Začali jsme s testovacím provozem, začátkem září by mělo dojít ke slavnostnímu zahájení provozu,“ uvedla Večerníku mluvčí Karlovarských minerálních vod Bibiana Beňová s tím, že naposledy firma využívala svoji vlečku pro přepravu nápojů v roce 1997.
Dopravu do Stichovic by měla zajišťovat Autodoprava Hanzalík známá dosud především svými kamiony. Podle serveru idnes.cz si soukromník od Českých drah k tomuto účelu koupil staré dieselové lokomotivy. V průběhu minulého týdne jsme se na vedení Autodopravy Hanzalik obrátili s dotazem, kdy přesně začnou vlaky do Stichovic jezdit a jak často do areálu zamíří. Přes opakované urgence, jsme se však odpovědi nedočkali...
Rovněž nás zajímalo, zda se v souvislosti se zvýšeným provozem na přejezdu změní dopravní značení. K tomu ovšem zřejmě nedojde. „O ničem takovém neuvažujeme. Mě osobně totiž nikdo o žádných změnách na trati do Stichovic dosud neinformoval,“ reagoval Vítězslav Matyáš, šéf dopravního inspektorátu v Prostějově, který změny dopravního značení navrhuje.
Policisté přitom nebyli jediní, kdo neměl podrobnější informace. „K nám se rovněž žádná oficiální zpráva o zvýšeném provozu na železniční vlečce do Stichovic nedostala,“ potvrdila Zdeňka Barvová z Odboru dopravy prostějovské radnice.
Nezbývá tedy doufat, že na přejezdu, přes který každou hodinu přejedou stovky aut, nedojde po zahájení provozu k nějaké tragédii...
Minerálky pocestují do Stichovic přes celou republiku. Z Kyselky na Karlovarsku pojedou nejdříve do Chomutova ve vagonech tažených Hanzalíkovými lokomotivami. Zde je převezme elektrická lokomotiva ČD Cargo a odveze je až do Prostějova. Tam soupravu opět převezme Hanzalík a doveze ji do cíle ve Stichovicích. Odsud se oblíbené minerálky budou rozvážet kamiony po celé Moravě. Přeprava vod po železnici nevyjde Karlovarské minerální vody levněji, firma se podle svých slov snaží chovat ekologičtěji a snaží se omezit provoz kamionů na českých silnicích.
Aktuální a hodně zajímavé novinky se můžete dočíst v tištěném vydání Večerníku, který vychází v pondělí 3. září.