- 3. leden 2015
- 2937x
Tohle bylo podezřelé. Jakubovi K. přišla v pátek 12. prosince textová SMS zpráva, která jej zvala na akci do Národního domu. Jako člen věrnostního programu měl získat zdarma Zepter vánoční balíček. Esemeska však nebyla podepsaná. Navíc pan Jakub dle svých slov rozhodně není součástí žádného podobného seskupení. O co šlo? Změnili snad „šmejdi“ opět svoji taktiku? Anebo je vše celé jinak? Večerníku se podařilo zkontaktovat hlavního pořadatele akce, který se celou záležitost pokusil objasnit...
Nepodepsaná SMS zvoucí na akci do Národního domu v Prostějově přišla Jakubovi K. dokonce dvakrát, a to z různých čísel. Přirozeně se pídil po tom, co mají podobné ataky znamenat. „Od začátku jsem měl podezření, že jde o takzvané šmejdy. Navíc jsem vůbec nechápal, kde na mě jistí organizátoři vzali číslo. Pokud vím, tak jsem členem žádného věrnostního programu nikdy nebyl a svoje telefonní číslo hned tak někomu nedávám,“ vyjádřil se exkluzivně pro Večerník Jakub K.
Jak se nám podařilo zjistit, fakticky se jednalo o akci společnosti Zepter. „Podobné záležitosti u nás dělají už asi dvanáct let. Takzvaní šmejdi, kteří by se zaměřovali pouze na seniory, to rozhodně nejsou,“ reagoval na dotaz Večerníku Jan Páleník, ředitel restaurace a kavárny Národního domu.
Faktem zůstává, že každý zástupce solidní firmy, který zve svého stálého zákazníka na nějakou akci, by se měl v SMS zprávě minimálně podepsat. Proč se tomu tak v tomto případě nestalo? „Myslím, že z textové esemesky jasně vyplývá, že jde o akci společnosti Zepter,“ reagoval Vlastimil Konečný, regionální obchodní ředitel Zepter Home Care. Dle něho bylo vše řádně a včas nahlášeno na České obchodní inspekci (ČOI). „Poslali jsme asi sto sedmdesát zpráv, přišlo přibližně čtyřicet lidí,“ dodal Konečný.
Názory na akce společnosti Zepter se liší, většina lidí se domnívá, že na rozdíl od klasických „šmejdů“ na předváděcích akcích nabízí kvalitní zboží. Na druhou stranu jeho ceny mnozí z nich považují za přemrštěné. Zajímalo nás, kde společnost Zepter vzala kontakt na člověka, který tvrdí, že s ní nikdy neměl co do činění. „Čísla dostáváme z centrální databáze z Prahy. Nicméně zvali jsme výhradně naše zákazníky. Každý, kdo byl pozvaný, u nás někdy musel něco koupit,“ dušoval se Konečný.
V tomto případě tedy proti sobě zjevně stojí dvě tvrzení a ani jedno z nich nelze stoprocentně potvrdit ani vyvrátit.
Jisté je, že nejrůznější nevyžádané SMS zprávy a telefonáty už řadu lidí začínají pěkně „vytáčet“. Jak je možné, že se soukromá čísla dostanou do databáze komerčních společností? „Čísla v některých případech call centrům prodávají samotní operátoři. Vy se proti tomu můžete ale bránit, stačí, pokud ve smlouvě o poskytování služeb uvedete, že nechcete, aby vaše číslo bylo poskytováno dalším společnostem. Pokud tak ovšem neučiníte, může se kontakt na vás teoreticky dostat ke komukoliv,“ vysvětlil nám člověk zasvěcený do celého problému.
Z toho plyne zásadní fakt: pokud vás obtěžují nadbytečné telefony a esemesky na váš soukromý mobilní telefon, měli byste se obrátit přímo na vašeho operátora, případně si na vše dát pořádný pozor již při sjednávání budoucí smlouvy.