- 15. srpen 2012
- 4103x
Bouře zloby a sprostých slov na adresu pokladních. To je současný obrázek při nákupu v hypermarketu Tesco v Držovicích. A není se čemu divit, zákazníci totiž po výběru zboží stráví desítky minut u pokladen. Samotné pokladní jsou z toho zoufalé, spousta jejich kolegyň čerpá dovolenou a pražské ředitelství společnosti Tesco Stores zakázalo nabírat brigádníky k pokladnám...
Nemilé překvapení připravil pro své zákazníky držovický hypermarket Tesco. Lidově řečeno, pokud tady nyní hodláte nakupovat, to abyste se obrnili sloní trpělivostí!
„Je to už dlouhodobá záležitost, ale v sobotu 4. srpna jsem v Tesku zažil naprosto zoufalou situaci. Okolo šesté hodiny večerní byl obchod plný lidí a byly otevřeny pouze tři pokladny plus samoobslužný prostor. Fronty tady byly od první až po poslední pokladnu, tedy asi v délce osmdesáti metrů. Než jsem přišel na řadu, stál jsem ve frontě hodně naštvaných lidí pětatřicet minut,“
svěřil se Večerníku s otřesným zážitkem MVDr. Emil Zbořílek z Prostějova, který do redakce Večerníku jako důkaz poslal fotografii zákazníků Teska, kteří s brunátnými tvářemi čekali předminulou sobotu u pokladen. „Pokud si takhle pan ředitel Teska v Držovicích představuje služby občanům, tak by měl zvážit svoje setrvání ve funkci. Zdejší manažerkou mi bylo sděleno, že situace je vyvolaná nařízením ředitele nepřijímat brigádníky do pokladen. Pokud takhle pan ředitel chce řešit mzdové náklady, tak já říkám, že už mě v tomto hypermarketu nikdo neuvidí,“ dodal MVDr. Emil Zbořílek.
PROSTĚJOVSKÝ Večerník se na základě této stížnosti a fotografie vydal do Teska, aby získal reakci vedení prostějovského hypermarketu. Bohužel, ředitele Romana Osičku se nám nepodařilo sehnat, přestože jsme ho hledali v prostoru celé prodejny i v jeho kanceláři. Vzápětí jsme získali i číslo na jeho mobilní telefon, bohužel pan ředitel nám ho nezvedal...
„Víme o tomto problému, je to opravdu nesnesitelné. Chápu lidi, že se rozčilují, ale my za to opravdu nemůžeme. Nenecháme si ovšem od zákazníků nadávat do idiotů a luder,“ řekla nám bezmocně jedna z pracovnic hypermarketu Tesco v Držovicích.
Nezbylo nám, než poslat e-mailovou poštou dotaz na ústředí společnosti Tesco Stores do Prahy. Zajímalo nás, zda problém s nedostatkem pokladních budou nějak řešit. „Maloobchod patří mezi nejnáročnější oblasti podnikání. Ovlivňuje ho řada faktorů, mimo jiné i takové, jako jsou zákaznické špičky během dne a týdne a sezonní výkyvy. Bohužel, přes dlouhodobé zkušenosti a plánování se ne vždy zcela podaří přesně předvídat a odhadnout provozní nároky obchodu. Mezi extrémně náročná období patří Vánoce a pak období prázdnin, kdy čerpají dovolenou jak naši zákazníci, tak zaměstnanci. Z tohoto důvodu v současné době probíhá v prostějovském obchodě přeplánování směn zaměstnanců v důsledku čerpání dovolených, abychom zamezili dlouhým frontám,“ odepsala Večerníku Eva Karasová, manažerka společnosti Tesco Stores v Praze.