Dobrý podvečer, dnes je středa 15.5.2024
svátek slaví Žofie,
zítra Přemysl
•Žhavé novinky, informace, soutěže a výhry jen
pro vyvolené, kteří se přihlásí k odběru níže...
facebooktwitteryoutubeinstagram

37 divadloNa základě jakých kritérií se přidělují místa u nevyzvednutých celoročních vstupenek do divadla? A může si člověk trvalé místo zarezervovat telefonicky, nebo si každý musí vystát frontu po oficiálním zahájení předprodeje? Na možné nekalé praktiky při prodeji divadelních abonmá upozornila jedna z našich čtenářek, o čemž Večerník již informoval. Magistrát nyní stížnost vyhodnotil jako neopodstatněnou, sama stěžovatelka si však stále stojí za svým. Vedení Městského divadla se problémem podrobně zabývalo. Vše vysvětluje tím, že lístky byly prodány krátce po ukončení pracovní doby pouze „shodou okolností“...

Na jednu stranu můžeme být určitě rádi, že o předplatné do divadla je takový zájem. Na druhou vše nasvědčuje tomu, že ne každý je ochotný vystát si dlouhou frontu po začátku oficiálního prodeje předplatných. A není vyloučeno, že si atraktivní místa umí zajistit i jinak. Jedna ze čtenářek Večerníku přitom upozornila, že podmínky pro jejich získání nebyly pro všechny úplně stejné. I vedení divadla nakonec připustilo, že došlo k tomu, že nevyzvednuté abonmá z loňska někdo získal ještě před oficiálním zahájením předprodeje 4. srpna! „Ano, dvě nevyzvednutá abonmá byla skutečně prodána již čtvrtého července po sedmnácté hodině. Pokladna v tu dobu byla otevřená i po pracovní době, protože jsme nechtěli nechat odejít diváky, které jsme do té doby nestačili obsloužit. No, a paní pokladní se domnívala, že loňská předplatitelka o svá místa už nemá zájem, jelikož se nedostavila do uvedené doby nedostavila. Dvě místa v osmé řadě tedy prodala v časovém rozmezí od páté hodiny do půl šesté odpoledne s tím, že místa byla zarezervovaná právě jen do inkriminovaných sedmnácti hodin,“ vysvětlila Večerníku celou situaci Jana Maršálková, ředitelka Městského divadla.

Šlo pouze o dva případy?

Toto vysvětlení se na první pohled jeví poněkud kostrbaté. Místa by si v takovém případě musel zamluvit někdo, kdo šel v poslední možný den na pokladnu obnovit své předplatné, během oficiální pracovní doby se na něj nedostalo a ještě měl zájem si ke svému stávajícímu předplatnému přibrat další dvě vstupenky! Celé to působí velice nepravděpodobně, nicméně i to se „shodou okolností“ může stát. Tak jako tak je jasné, že minimálně ve dvou případech skutečně došlo k prodeji nevyzvednutého předplatného v době, která byla pro většinu zájemců tabu. „Nikdy jsem nikde nečetla o prodloužení otevírací doby a možnosti si nevyzvednuté předplatné zakoupit už v červenci,“ komentovala skutečnost Helena Nevoránková, která stížnost na údajné nesrovnalosti s předplatným podala. „Celým problémem jsme se podrobně zabývali. Paní pokladní byla do budoucna poučena a nespokojené divačce se omluvila. Aby se něco podobného už neopakovalo, upřesnili jsme i naše vnitřní směrnice,“ ujistila ředitelka Maršálková.

Do fronty šla dvě hodiny před zahájením prodeje

K odhalení celé věci došlo v každém případě za zcela specifických podmínek. Paní, která si loňské předplatné nevyzvedla, totiž přišla před divadlo téměř dvě hodiny před zahájením oficiálního prodeje. Dostala se tak na začátek dlouhé fronty. Chtěla zkusit, zda se jí nepodaří získat „lepší místa“ po nevyzvednutých předplatných. Díky svému pořadí pak měla dokonalý přehled o tom, zda jí místa někdo ze dvou před ní stojících zájemců „vyfoukl“ či nikoliv. A k tomu v oněch dvou případech prokazatelně nedošlo. Jak tomu bylo v dalších případech nevyzvednutých abonmá, se můžeme pouze domnívat... Jejich majitelé už o ně (dle všech možných předpokladů) po zahájení oficiálního předprodeje logicky nejevili zájem. Faktem je, že žádná „lepší“ místa než v deváté řadě od samotného zahájení prodeje k mání nebyla. Z toho by vyplývalo, že své předplatné z předních osmi řad obnovili naprosto všichni lidé! Bylo tomu ovšem skutečně tak? Nebo byla všechna tato neobnovená místa rozebrána ještě před zahájením oficiálního předprodeje? To už se na sto procent asi nikdy nikdo nedozví...

Lze si předplatné zajistit telefonicky?

Velké nejasnosti panovaly také kolem možnosti zarezervovat si předplatné telefonicky. I tím se dle stěžovatelky mohl „vyvolený“ divák vyhnout dlouhé frontě po zahájení oficiálního předprodeje. Ředitelka divadla nám ještě před svým odjezdem na dovolenou krátce potvrdila, že tato možnost skutečně existuje. Nyní celou věc uvedla na pravou míru. A jak se zdá, vše je poněkud jinak, než jak by se z původního vyjádření zdálo. „Telefonické rezervace předplatného nepřijímáme s výjimkou vážných důvodů, které abonent předem uvede, například pobyt na dovolené, vážné zdravotní nebo rodinné důvody. Abonent však v takovém případě ztrácí nárok na slevu. Stálých diváků si opravdu považujeme a v případech hodných zřetele se jim snažíme vyjít vstříc,“ vysvětlila Jana Maršálková. Z toho by vyplývalo, že všichni zájemci až na velmi vzácné výjimky musí do fronty. Je tomu ale skutečně tak, nebo stačí říct, že jsem nemocný a zavolat si telefonem? 

Byla stížnost opodstatněná?

Vedení magistrátu nakonec vyhodnotilo stížnost paní Nevoránkové jako neopodstatněnou. Nicméně při bližším pohledu na celou věc vše nasvědčuje tomu, že k určitým nesrovnalostem nepochybně došlo. O jejich rozsahu, nechť si každý ze čtenářů udělá obrázek sám. „Jsem i nadále přesvědčena, že ze strany divadla k pochybení došlo, a pevně věřím, že pro prodej abonentek v následujících sezónách budou stanovena a dodržována jasná a férová pravidla,“ poznamenala Helena Nevoránková.

Její zkušenost přitom není ojedinělá, což ostatně připustilo i vedení divadla. To zároveň deklarovalo, že nespokojenost, byť i jediného návštěvníka, mu určitě není lhostejná. „Ne vždy se nám podaří velmi různá očekávání našich diváků zcela naplnit a někdy se i dopustíme chyby, ze které vyvodíme takové závěry, abychom se příště něčeho podobného vyvarovali. Nikdy ale nejsme vedeni pohnutkami úmyslně nečestnými,“ zdůraznila na závěr Jana Maršálková.

  • Makový pohřební služba
  • 1

Předpověď počasí

Předpověď počasí

Anketa - hlavní

Co vás v poslední době nejvíce potěšilo?

2017 vitejte na svete banner

Speciály Večerníku

2019 tv pohoda banner

 

Barometr

Vánoční strom bude.

Tohle nám nemůže vzít ani ten lotr koronavirus! Prostějovští radní oznámili, že konání vánočního jarmarku na náměstí T. G. Masaryka je sice v ohrožení, ale o tradiční a neodmyslitelnou součást rynku nepřijdeme. Vánoční strom je už vybrán a letos ho městu darovala rodina z Lipové.

 

Další chyba na Vápenici.
Špatně vypočítané kilometry na směrovníku u Národního domu nejsou jedinou „mýlkou“ na Vápenici v Prostějově. Jak Večerník upozornili čtenáři, při odbočení vlevo do centra v Prostějově je nakřivo namalován odbočující pruh. Podle zlých jazyků museli být lajnovači pod parou...

Nezapomněli na lidi.

Osobnost týdne

Ladislav ADAMÍK

Úctyhodného věku šestadevadesáti let se před týdnem dožil bývalý kvalitní prostějovský atlet. Osobní výročí blížící se magické stovce oslavil v pondělí 19. října.

11 stasova

THUAN DINH DUC

 

Číslo týdne

1 983

Podle posledního sčítání žije v Prostějově 1 983 cizinců. Nejvíce zde pobývá Slováků a Ukrajinců, silné zázemí zde mají Vietnamci.

33

Výrok týdne

„ZATÍM PO NICH NENÍ POJMENOVÁNO VŮBEC NIC!“

Lidé budou vybírat nový název parku v Okružní ulici podle jmen slavných rodáků. A jak zmínil primátor Jura, zatím po nich není pojmenováno vůbec nic...