- 21. srpen 2014
- 1550x
Přišlo to jako blesk z čistého nebe! Zpráva ze středečního dopoledne šokovala jak klienty prostějovské Cestovní kanceláře Hellas-nejen Řecko, tak de facto všechny občany. A není se co divit, zmíněná cestovka působila na trhu jedenadvacet let, přičemž za tu dobu si získala řadu přívrženců a díky štědrému sponzoringu byla i všeobecně známá.
Majitelka Šárka Trunečková však přesto musela ohlásit úpadek a z ekonomických důvodů s okamžitou platností ukončit svoji činnost. Problémy už se nedaly dál táhnout před sebou. Z krachu cestovky vstávaly hrůzou vlasy na hlavě především sto dvaceti klientům, kteří se v tu chvíli ocitli na dovolené v Řecku v obrovské nejistotě. A jejich příbuzní se mohli strachy zbláznit...
Prostějovská cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko vyhlásila úpadek. Stala se tak letos čtvrtou zkrachovalou cestovkou v republice. Jediné štěstí pro všechny klienty je skutečnost, že majitelka Šárka Trunečková je řádně pojištěna. Už ve středu se na náklady pojišťovny Generali vrátilo z Řecka zpět do Prostějova devět rekreantů, ostatní klienti ale na dovolené na Balkáně zůstávají!
„Cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko ve středu dvanáctého srpna 2014 ohlásila úpadek z ekonomických důvodů a ukončila další prodej zájezdů. V současné době je v zahraničí zhruba sto dvacet klientů, z nichž devět se během středy vrátilo domů z Kréty. Jejich návrat je plně zajištěn a všichni ostatní klienti dokončí pobyt v řádném termínu. S ohledem na úpadek kanceláře ve středu zároveň z Ostravy už neodletělo devět klientů. Zaplacené zájezdy, které se neuskuteční, má celkem asi dvěstě padesát zákazníků. Ti mohou do šesti měsíců uplatnit své nároky u asistenční služby pojišťovny Generali, u které byla cestovní kancelář pojištěna,“ píše se v tiskové zprávě od Donath Business&Media.
Sama majitelka zkrachovalé cestovní kanceláře Hellas - nejen Řecko Šárka Trunečková je z celé situace nešťastná. „V oboru jsem podnikala jednadvacet let, během kterých s námi vycestovalo téměř sto tisíc lidí,“ podotkla. „Našim klientům se za nastalou situaci omlouvám. Zapříčinilo ji několik důvodů, počínaje situací v naší hlavní destinaci Řecku, nízké ceny zájezdů, oslabení kurzu koruny a v neposlední řadě platební neschopnost našich partnerů. Je mi to velice líto,“ vysvětluje příčiny krachu Šárka Trunečková.
Cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko je pojištěna na 3 900 000 korun, podle informací kanceláře je tento limit dostatečný pro vypořádání nároků klientů. „Klienty, kteří dosud neodcestovali, jsme začali kontaktovat s vysvětlením a podrobnými instrukcemi, jak uplatnit své nároky na odškodnění. Tyto informace budou také dostupné na internetových stránkách cestovní kanceláře a pojišťovny,“ píše se dále v tiskové zprávě.
O tom, že mezi klienty zkrachovalé prostějovské cestovky v současné chvíli v Řecku nepanuje zrovna veselá nálada, svědčí i exkluzivní vyjádření Miloše Sklenky z Prostějova, jehož manželka a dcera nezažily v Aténách ve středu ráno uplynulého týdne zrovna úplně příjemné chvíle. „Když se probudily, šly ráno v hotelu na snídani. Nedostaly ale nic s vysvětlením, že jejich cestovní kanceláře zkrachovala. Zároveň Řekové požadovali, aby se holky okamžitě vystěhovaly, stejně jako pár dalších rekreantů z Prostějova. To už začínaly tušit, že je průšvih...,“ svěřil se Večerníku Miloš Sklenka, který byl s manželkou od středečního rána v takřka nepřetržitém telefonním kontaktu. „Bylo velké štěstí, že do této tristní situace se okamžitě vložily jak zástupkyně pojišťovny Generali, tak i pracovnice českého konzulátu v Aténách. Po několika hodinách se vše domluvilo, takže manželka s dcerou budou moci v Řecku zůstat až do konce týdne, jak měly původně naplánováno. Chtěl bych i touto cestou poděkovat pojišťovně i české konzulce za jejich přístup a bleskovou pomoc. Ovšem chování Řeků vám nebudu ani popisovat, to bylo něco strašného...,“ prozradil Miloš Sklenka.
Jak vzápětí ještě dodal, celá záležitost i jím otřásla, ale pouze v začátcích celé aféry. „Důležité bylo, že na rozdíl od jiných cestovních kanceláří se Hellas-nejen Řecko zachovala naprosto korektně. Šárka Trunečková se nikde neschovává, ona i její asistentka berou telefony a snaží se všem klientům věc vysvětlit,“ pochválil Sklenka přístup vedení zkrachovalé prostějovské cestovky.
Večerník ještě v závěru uplynulého týdne požádal Šárku Trunečkovou o exkluzivní rozhovor, jaké budou její další plány a pokusí se znovu podnikat v oboru cestovního ruchu? Vše se pokusíme zjistit do příštího tištěného vydání!