- 14. srpen 2014
- 1713x
AKTUALIZOVÁNO: Celkem sto dvacet lidí, kteří odletěli s prostějovskou cestovní kanceláří Hellas – nejen Řecko, právě do Řecka, se dostali do pořádně nejisté situace. Zmíněná cestovka totiž zkrachovala!
Prostějovská cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko vyhlásila úpadek. Stala se tak letos čtvrtou zkrachovalou cestovkou. Podle pojišťovny Generali, u které si kancelář uzavřela povinnou pojistku proti úpadku, má společnost v Řecku 120 klientů. Prvních devět turistů se letecky vrátí dnes, další klienty nyní kontaktuje asistenční služba.
„Mohu potvrdit, že cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko je proti úpadku pojištěna u Generali,“ uvedl generální ředitel pojišťovny Štefan Tillinger. Cestovní kancelář je s Generali v kontaktu. Pojišťovna uvedla, že podle informací CK by měl být pojistný limit dostatečný.
Internetové stránky cestovní kanceláře Hellas - nejen Řecko jsou nadále v provozu. Kancelář se specializovala na pobytové zájezdy do Řecka, Bulharska a poznávací zájezdy po Evropě.
Oficiální vyjádření CK Helas - nejen Řecko
Cestovní kancelář „Hellas – nejen Řecko“ dnes ohlásila úpadek z ekonomických důvodů a ukončila další prodej zájezdů. V současné době je v zahraničí zhruba 120 klientů, z nichž 9 se dnes vrací z Kréty. Podle informací kanceláře je jejich dnešní návrat plně zajištěn a všichni ostatní klienti dokončí pobyt v řádném termínu. S ohledem na úpadek kanceláře dnes z Ostravy neodletělo 9 klientů. Zaplacené zájezdy, které se neuskuteční, má celkem asi 250 zákazníků. Ti mohou do šesti měsíců uplatnit své nároky u asistenční služby pojišťovny Generali, u které byla cestovní kancelář pojištěna.
„V oboru jsem podnikala 21 let, během kterých s námi vycestovalo téměř 100 tisíc klientů,“ uvedla majitelka společnosti „Hellas – nejen Řecko“ Šárka Trunečková. „Našim klientům se za nastalou situaci omlouvám. Zapříčinilo ji několik důvodů počínaje situací v naší hlavní destinaci Řecku, nízké ceny zájezdů, oslabení kurzu koruny a v neposlední řadě platební neschopnost našich partnerů. Je mi to velice líto,“ vysvětluje Trunečková.
CK je pojištěna na 3 900 000 korun, podle informací kanceláře je tento limit dostatečný pro vypořádání nároků klientů. Klienty, kteří dosud neodcestovali, kancelář již začala kontaktovat s vysvětlením a podrobnými instrukcemi, jak uplatnit své nároky na odškodnění. Tyto informace budou také dostupné na internetových stránkách cestovní kanceláře a pojišťovny.
Vážení čtenáři, jaké vy osobně máte, nebo jste dříve měli, zkušenosti s Šárkou Trunečkovou a Cestovní kanceláří Hellas? Napište své názory na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.!