- 7. březen 2014
- 947x
Telefonní linky mohou být nevyzpytatelné. Nedávno se o tom přesvědčil Petr S. z Prostějova, který nutně potřeboval přivolat městskou policii. Vytočil tedy linku 156, uvedl potřebné údaje a čekal na příjezd strážníků. Nedočkal se... Zanedlouho strážci zákona Petrovi S. volali zpět s tím, že nahlásil špatnou ulici. Nedorozumění se podařilo objasnit až poté, co vyšlo najevo, že se Petr S. dovolal strážníkům do Hranic na Moravě. „Nechápu, jak je to možné. Při oznámení na policii může hrát roli každá vteřina.
Když se dovoláte do třicet kilometrů vzdáleného města, tak je vám to celkem k ničemu,“ upozornil Večerník na patálii Petr S. Vyrazili jsme tedy za ním domů a o situaci se přesvědčili doslova „na vlastní uši“. Po vytočení linky 156 z pevné linky jsme se i tentokrát dovolali do Hranic. „Dříve nám pravidelně volala třeba ostraha z prostějovského Kauflandu, nyní se už něco podobného stává spíše výjimečně,” reagoval hranický strážník na náš dotaz, jak často se jim lidé z Prostějova dovolají. I podle prostějovských strážníků není něco podobného obvyklé. „V minulosti se to stávalo častěji. Ale za poslední rok nevím ani o jednom případě, kdyby se lidé z Prostějova po vytočení linky 156 dovolali do jiného města,“ poznamenal Libor Šebestík z prostějovské městské policie. O tom, kam se po vytočení linky 156 dovoláte, samozřejmě strážníci nerozhodují. Chyba tak zřejmě vězí na straně jednotlivých telefonních operátorů. „Když jsem volal strážníky z mobilu, všechno bylo bez problémů. Na pevnou linku však máme levné volání přes internet od O2,“ prozradil nám Petr S. Obrátili jsme se i na uvedeného telefonního operátora, odpovědi jsme se však zatím nedočkali. Pro vyřízení reklamace má operátor ze zákona lhůtu jednoho měsíce ode dne doručení.