- 4. listopad 2013
- 1535x
Co jste nám to provedli? To máme obchody na měsíc zavřít? Těmito a podobnými reakcemi směrem k radnici i krajskému úřadu bombardují od úterního rána redakci Večerníku nespokojení majitelé různých provozoven ze Svatoplukovy ulice. Od počátku uzavírky této frekventované ulice lamentují i řidiči. Prostějov se rázem stal městem značných dopravních komplikací, zejména v lokalitách ulic Dolní a Újezd. Ale pozor, ještě větší průšvih nastane od středy, kdy ze stejného důvodu, tedy rekonstrukce povrchu vozovky, bude uzavřena i Palackého ulice!
Uzavření Svatoplukovy ulice bylo pro většinu lidí v úterý pořádným šokem. Drtivá většina dotázaných řidičů i majitelů obchodů z této lokality totiž tvrdí, že o uzavírce nebyli řádně informováni. Ale nejenom oni, překvapeni byli také strážníci městské policie, kteří v úterý dokonce pokutovali i řidiče zásobovacích vozidel, jež nerespektovali zákaz vjezdu a s dodávkovými auty vjeli se zbožím až před jednotlivé prodejny! „Popravdě řečeno, oficiální zprávu o uzavírce Svatoplukovy ulice jsme obdrželi až v úterý odpoledne. Strážníci se proto řídili platným dopravním značením, podle kterého měla do Svatoplukovy ulice povolen vjezd pouze vozidla stavby a městské hromadné dopravy. S ostatními řidiči jsme tak během úterý řešili celkem šest desítek přestupků, čtyřicet z nich bylo řešeno domluvou, zbylých dvacet blokovou pokutou,“ potvrdil Večerníku Jan Nagy, velitel Městské policie v Prostějově.
„Včera jsem navštívil pana Pavlíčka na odboru dopravy, který mi sdělil, že zásobovací vozy a lidé, kteří v dotčené lokalitě bydlí, mohou vjet do uzavírky s jistým omezením. Doslova řekl, že vozidlům zajišťujícím dopravní obsluhu uzavřeného úseku bude umožněn vjezd v rozsahu s možností daných probíhajícími pracemi. Zajímavé je ovšem to, že tuto skutečnost opravdu nevěděli strážníci, kteří tak horlivě v úterý vybírali pokuty. Kde je asi problém?,“ ptá se Tomáš Minář, majitel CopyCentra ve Svatoplukově ulici. „A zaráží mě další věc, že ulice je již třetí den uzavřená a jediné, co se za celou dobu stalo, že se vyfrézoval prostor kolem obrubníků a dnes ráno bagr začal vytrhávat samotné obrubníky. Na stavbě jsem během rána zahlédl maximálně pět dělníků. Trochu málo, nemyslíte? Jako za socialismu...,“ dodal s ironií Tomáš Minář. Je pravdou, že během prvních dvou dnů uzavírky se na rekonstrukci silnice skoro vůbec nepracovalo. Podle stavbyvedoucího Adama Vašíčka z firmy Eurovia CS, která má zakázku na starosti, je všechno jinak, než se na první laický dojem zdá.