- 11. září 2013
- 1644x
Hodně rozčilen přišel ve čtvrtek do naší redakce Jiří Vencovský z Prostějova. Den předtím dostal chuť na čerstvé mléko z automatu. Zašel si proto ke Kauflandu a do mincovníku hodil desetikorunu. Požadovaný půllitr bílé tekutiny mu ale do připravené umělohmotné lahve nenatekl...
„Už u toho automatu se mi zdálo, že mléka je podstatně méně než půl litru. Nečekal jsem, že za desetikorunu z toho bude jen takový malý frťan. Nicméně jsem přišel domů a obsah láhve jsem si změřil. Bylo v ní jen 0,38 litru. Hned mě napadlo, že takhle chytře asi provozovatel automatu na lidech vydělává,“ svěřil se Večerníku se svými pocity Jiří Vencovský.
Ještě ve čtvrtek jsme proto kontaktovali provozovatele mléčného automatu, kterým je Zemědělské družstvo v Němčicích nad Hanou. A zjistili jsme ovšem, že o žádném úmyslu někoho ošidit v žádném případě nejde. „Ano, vím o tom, čas od času se toto přihodí. Je to tím, že pokud z automatu delší dobu někdo mléko nečerpá, přívodní trubky nasají vzduch a hladina mléka spadne. Kdyby si pan Vencovský načepoval mléko znovu, už by mu automat vydal správnou míru,“ vysvětlil Večerníku Zdeněk Zdráhal ze ZOD v Němčicích nad Hanou s tím, že když se něco podobného stane, lidé jsou už navyklí volat na číslo servisního technika, které je uvedeno na automatu. „Technik okamžitě přijede, a buď zákazníkovi vrátí peníze, nebo ho na naše náklady nechá načepovat nové mléko,“ dodal Zdeněk Zdráhal.