- 6. listopad 2019
- 602x
Mezi Prostějovany stále oblíbenější sdílení kol mělo podle původní smlouvy se společnosti nextbike Czech Republic skončit pro letošní rok už tento čtvrtek a znovu začít až 1. března příštího roku. Zájem o tuto službu mezi veřejností je však enormní a na tuto skutečnost rychle zareagovali prostějovští radní. Na sdílených kolech budou moci Prostějované jezdit až do konce kalendářního roku.
„Už v září tohoto roku se na město obrátila společnost nextbike Czech Republic se žádostí o prodloužení provozu sdílených jízdních kol v roce 2019 o dva měsíce, tedy od 1. listopadu do 31. prosince. Jako rada souhlasíme s prodloužením provozu sdílených jízdních kol,“ potvrdil František Jura (ANO 2011), primátor statutárního města Prostějov.
Smlouvu o provozování bikesharingu v Prostějově schválili radní již v dubnu, kdy rozhodli o výběru dodavatele veřejné zakázky a systém veřejného sdílení jízdních kol měl být zajišťován v období od 1. července do 31. října a dále pak od 1. března do 31. října 2020. „Rozšíření časového rozsahu poskytování služeb již také odsouhlasilo i Ministerstvo financí ČR, kde jsme nechali prověřit správnost žádosti z hlediska možných dopadů přijímaných závazků obsažených v návrhu změny smlouvy a jejich vlivu na ekonomickou situaci veřejného zadavatele a na mezinárodní závazky České republiky,“ uvedl první náměstek primátora Jiří Pospíšil (PéVéčko) a přidal, že magistrát touto cestou podporuje zdravý pohyb a čistou mobilitu v Prostějově. „K dispozici jsou pevné a virtuální stanice. Pevné jsou stojany společnosti nextbike Czech Republic všechny ve stejném provedení, a najdete je například před budovou radnice na náměstí T. G. Masaryka. Virtuální tvoří městský mobiliář v podobě bezpečnostních stojanů, do kterých lidé mohou kolo odložit, případně si ho vypůjčit. Společnost zajišťuje dostupnost a přesun kol na pevných stanicích, virtuální stanice tedy slouží k vrácení kola. Samozřejmě v případě, že je ve virtuální stanici kolo společnosti nextbike, můžete si ho zde vypůjčit. Nelze ale zajistit, aby ve všech byl dostupné čtyřiadvacet hodin denně, jako je tomu u pevných stanic,“ doplnil k vysvětlení styl provozu a využívání stanic Jiří Pospíšil.