- 16. duben 2019
- 1142x
Poslední cestující si lístek na nádraží v Konici koupili na konci roku 2011. Poté byly výdejna jízdenek i čekárna uzavřeny. Důvodem měl být neefektivní provoz. Z rozlehlé budovy se tak stává skutečný STÍN MINULOSTI. I proto Večerník zajímalo, co s ní bude dál.
Hned dvě vlaková nádraží mají v Konici. Ani jedno však neslouží svému účelu. Původní staniční budova, která byla dlouhodobě v katastrofálním stavu, je v soukromých rukou. Aktuálně zde probíhají jisté stavební úpravy. Ta novější, která ji na začátku devadesátých let minulého století nahradila, je však již osm let pro veřejnost uzavřená.
„V současné době není výpravní budova trvale obsazena pracovníky SŽDC, je zde pouze odloučené pracoviště Správy tratí OŘ Olomouc. Prostory čekárny byly v minulosti nabídnuty obci k možnému pronájmu za symbolickou cenu. Nabídka ze strany obce nebyla využita,“ reagoval na dotaz Večerníku Ladislav Kašpar, ředitel Oblastního ředitelství Olomouc SŽDC.
Skrýt před deštěm se cestující už řadu let mohou pouze v přístřešku u prvního nástupiště. Na nádraží svého času chyběly i lavičky, které už jsou však lidem k dispozici. SŽDC přitom nezastírá, že výpravní budova má statické problémy. Její oprava je ovšem v nedohlednu. „Rekonstrukce není v současné době prioritou. Nejdříve k ní dojde po roce 2021,“ konstatoval Kašpar.
Vypadá to, že se na konickém nádraží zastavil čas. Největší změnou za poslední roky je fakt, že loni změnila majitele budova skladiště s nákladní rampou. Velkoryse pojatý objekt, který byl s velkou pompou otevřen před necelými třiceti lety, zůstává všem na obtíž. Na lepší budoucnost se v jejím případě očividně neblýská...