- 1. listopad 2018
- 868x
Tohle byste nečekali! Na velmi frekventovaném přejezdu v Olomoucké ulici v průběhu uplynulého týdne nefungovaly ani závory, ani výstražné signalizační zařízení. Dosvědčuje to fotografie, která byla zveřejněna ve facebookové skupině Prostějov Bez Cenzury.
Z fotografie je jasně patrné, že v době, kdy po přejezdu projíždí nákladní vlak, nejsou závory spuštěné a zřejmě ani nefunguje výstražné signalizační zařízení. Svědectví lidí hovoří o tom, že k podobným situacím docházelo i v Kostelci na Hané. Přitom na tratích Prostějov – Dzbel a Prostějov – Senice na Hané, jichž je přejezd součástí a které obě vedou přes Kostelec na Hané, od 17. října probíhá výluka. Dle některých se mělo jednat o nákladní vlak, který naváží materiál na probíhající rekonstrukci trati. „Na trati mimo jiné probíhají práce na zebezpečovacích zařízeních přejezdů, o situaci tedy víme a máme ji pod kontrolou,“ reagoval na náš dotaz Marek Illiaš, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty.
SŽDC k maléru na přejezdu...
Na třetí straně dnešního vydání Večerníku informujeme o nebezpečné situaci, ke které došlo minulý týden na železničním přejezdu v Olomoucké ulici v Prostějově. Přestože po kolejích prosvištěl nákladní vlak, závory ani světelné zabezpečovací zařízení nebylo v činnosti!
Zajímalo nás, jak k podobné události mohlo dojít? „Závada samozřejmě vzniknout může, ovšem ihned o ní ví výpravčí nejbližší železniční stanice nebo dispečer trati, který na místo vysílá techniky. Zároveň o poruše informuje všechny strojvedoucí na předmětné trati, kteří následně musí přejezd překonat v souladu s naším vnitřním předpisem. Podle něj musí přes přejezd vlaky jet maximální rychlostí do 10 kilometrů za hodinu, tak aby mohly kdykoliv bezpečně zastavit a před přejezdem opakovaně houkat,“ dodal mluvčí. I v případě nefunkčního zařízení je železniční přejezd dle Illiaše stále zabezpečený. „V takovémto případě, kdy na přejezdu neblikají ani červená výstražná světla a ani bílé pozitivní světlo, se každý řidič silničního vozidla musí k přejezdu blížit se zvýšenou opatrností, a to maximální rychlostí do 30 kilometrů za hodinu. To samé pravidlo platí u přejezdů zabezpečených pouze výstražným křížem,“ uzavřel Marek Illiaš.