- 9. únor 2014
- 1770x
Jak Večerník již informoval v předcházejících vydáních, v letošním roce začne rozsáhlá rekonstrukce silnice v Tylově ulici. Hlavním cílem investiční akce města je to, po čem zdejší obyvatelé už léta volají. Rozšíří se vozovka a přibudou parkovací místa. A co víc, na křižovatce ulic Tylova, Studentská a Libušinka vznikne RONDEL! Prostějovští radní ovšem nepopírají, že rekonstrukci ulice padne za oběť množství zeleně. Zajištění míst pro parkování je totiž přednější a hlavně v zájmu majitelů aut…
Radní minulý týden ve výhledu možností získání dotací v tomto roce schválili seznam projektových námětů investičních akcí, na jejichž realizace se město letos pokusí získat dotační tituly z prostředků Evropské unie, státu a kraje. A mezi ně patří snaha získat peníze i na rekonstrukci Tylovy ulice. Z programu Podpory regenerace panelových sídlišť ministerstva pro místní rozvoj může město získat dotaci až do výše sedmdesáti procent rozpočtových nákladů. „Požádáme o dotaci na regeneraci sídliště Tylova a Brněnská a další etapu regenerace sídliště Edvarda Beneše,“ upřesnil Zdeněk Fišer, náměstek primátora statutárního města Prostějov.
„Co se týká Tylovy ulice, odbor rozvoje a investic zpracoval v projektu rekonstrukce vozovek, parkovišť, městského mobiliáře, řešení vegetačních úprav a výstavbu okružní křižovatky Tylovy ulice v úseku mezi Studentskou ulicí a Libušinkou. Předpokládaná výše celkových nákladů činí dvacet milionů korun, z toho dotace mohou činit maximálně čtyři miliony. Z pohledu poměru celkových nákladů projektu k maximální výši dotace se navrhuje tento úsek rozdělit na dvě části. Letos bychom se měli pustit do úpravy vozovky
a parkovacích ploch, v roce 2015 by byla na pořadu výstavba zmíněného rondelu. V rámci tohoto projektu bude navýšen počet tolik potřebných parkovacích stání v lokalitě a dojde k modernizaci dnes již zastaralého dopravního řešení. Plánovanými stavebními úpravami se zvýší také bezpečnost chodců,“ doplnil náměstek primátora Fišer.
Nejenom obyvatelé Tylovy ulice v minulosti nadávali na skutečnost, že kvůli parkování aut po obou stranách komunikace se stává ulice takřka neprůjezdnou, protože uprostřed zůstává volný jen úzký jízdní pruh. „Tomu nyní bude konec, v projektu je počítáno s rapidním rozšířením vozovky a kolmým parkováním po obou stranách,“ garantuje Zdeněk Fišer.
Na otázku Večerníku, zda za rozšířením silnice v Tylově ulici bude stát i kácení stromů a takzvaného živého plotu na straně druhé, náměstek přisvědčil. „Bohužel, vyřešení problému s parkováním je pro radnici i zdejší obyvatele prioritní záležitostí. Počítá se s kácením některých stromů i keřů podél pravé strany Tylovy ulice ve směru k Wolkerově ulici. Samozřejmě jsme pod bedlivým dozorem odboru životního prostředí a zrušenou veřejnou zeleň vzápětí nahradíme jinou,“ dodal náměstek primátora, který je na radnici zodpovědný za stavební investice v Prostějově.
Rekonstrukce Tylovy ulice by podle předběžných odhadů mohla začít v létě tohoto roku poté, co magistrát obdrží dotaci a zdárně bude dokončeno výběrové řízení na dodavatele stavby.