- 21. srpen 2013
- 2074x
Minulé pondělí se ke svému pravidelnému jednání sešla dopravní komise statutárního města Prostějova. Jejího předsedu a současně člena rady Zdeňka Peichla (na snímku) následně Večerník vyzpovídal v rámci této pravidelné rubriky. Vedle aktuálního stavu dopravy ve městě nás také zajímalo, kdy budou zrealizovány některé již dříve plánované investice... Pane předsedo, po složitém jednání o pokračujících plánech ohledně elipsovitého rondelu na Poděbradově náměstí jste se také zaměřili na další dopravní témata. Co takhle složitá situace v Kostelecké ulici?
„Tady se dopravní problémy skutečně zvyšují a stav začíná být neúnosný. Zatímco dnes na celém vnitřním okruhu pomalu nevidíte, že by se na něm vytvořila fronta vozidel, v Kostelecké se tak děje neustále. Důvodem je světelná signalizace na Přikrylově náměstí a velmi malý časový interval se zelenou pro vozidla vyjíždějící z Kostelecké ulice směrem na Vápenici i do Blahoslavovy ulice. Jednoznačně jsme odsouhlasili návrh na prodloužení tohoto intervalu. Je nyní na projektantech světelného signalizačního zařízení, aby zelená svítila z Kostelecké ulice o několik vteřin déle, a zároveň tak bude zapotřebí upravit signalizaci po celém vnitřním okruhu.“
Jak vypadá situace na jižním kvadrantu? Kdy tudy budou moci konečně projíždět nákladní vozidla?
„Povolení pro vjezd nákladních vozidel na tuto komunikaci je podmíněno souhlasem hygieniků a jejich měřením intenzity hluku. To už v minulých dnech proběhlo a nyní čekáme na výsledek. Myslím, že jediným problémem je zvýšená hlučnost u nemovitostí poblíž této komunikace u rondelu v Určické ulici. To ale musí vyhodnotit odborníci. Pokud bude měření pozitivní, okamžitě budou moci jižní spojku využívat nákladní auta včetně autobusů městské hromadné dopravy.“
S jižním kvadrantem úzce souvisí propojení Krasické s Anglickou ulicí. Jak je daleko tento projekt?
„První náměstek primátora Jiří Pospíšil má za úkol dotáhnout do konce majetkoprávní otázky s DTJ, ve kterých došlo nedávno k určitým vnitřním sporům. V co nejkratší době by ale vše mělo být vyřešeno a může se začít pracovat na projektové dokumentaci. A v příštím roce by se propojení včetně rondelu
v Krasické ulici mělo realizovat.“
Hodně se nyní mluví o komplikacích s cyklostezkou ve Vrahovické ulici. S čím je na tomto místě problém?
„Původně jsem propagoval plán, aby ve Vrahovické ulici vznikla cyklostezka přímo na silniční komunikaci s tím, že u krajnice se ohraničí čárou a bude barevně rozlišena.
S tímto řešením souhlasil už před dvěma roky i krajský úřad. Pak jsme ale na základě žádosti občanů vyprojektovali cyklostezku v rámci chodníku podél celého bývalého Agrostroje. Šlo o jednoduché řešení i z hlediska majetkoprávního. Jenomže proti byl jednoznačně dopravní inženýr Policie ČR pan Vafek, který namítal, že do továrního komplexu vede několik vjezdů a cyklostezku by na mnoha místech křížily automobily. Nyní tedy město nechalo vypracovat expertní posudek právě na ony připomínky pana Vafka.“
Kdy bude vybudován odbočovací pruh z Dolní ulice na Šárku?
„V krátké době bude vypracována projektová dokumentace, kterou zaplatí město a krajský úřad pak stavbu zrealizuje. Pokud se na tento záměr nenajdou prostředky v letošním rozpočtu kraje, bude investiční akce provedena příští rok.“