- 19. duben 2013
- 1882x
Značně rozzlobený po některých výrocích svých kolegů je v současnosti radní a předseda dopravní komise města Zdeněk Peichl (na snímku). Jak Večerník totiž před pár týdny informoval, na tiskové konferenci rady města se někteří konšelé vyjádřili k propojení jižního kvadrantu s Anglickou ulicí přespříliš zdrženlivě. Podle nich jsou výkupy pozemků, výstavba komunikace mezi Anenskou a Krasickou ulicí podél sběrného dvora a stavba nového rondelu v Krasické ulici příliš nákladnou záležitostí a je potřeba ji ještě projednat. Tuto váhavost radní Zdeněk Peichl nechápe a považuje ji za zbytečnou...
Pane radní, co vás na těchto výrocích pobouřilo?
„Jde o úplně poslední fázi propojení dvou obslužných komunikací, která je zahrnuta jak dlouhodobé koncepci dopravy ve městě, tak v programovém prohlášení rady města. Proto vůbec nechápu, proč někdo nyní couvá a má snahu se této poslední investici potřebné ke stoprocentnímu využití jižního kvadrantu vyhnout nebo ji oddálit.“
Vaši kolegové pouze argumentovali tím, že právě ona konečná fáze bude příliš nákladná…
„Do současnosti jsme do obslužných komunikací a nových rondelů v Prostějově investovali stovky milionů korun a nyní bychom měli konečnou fázi výstavby vnitřních obchvatů zastavit?“
O jak velké náklady podle vás ještě jde?
„Včetně peněz potřebných k výkupu pozemků mezi Anenskou a Krasickou ulicí půjde zhruba o třicet milionů korun.“
Padla také námitka, že jižní kvadrant není tolik využíván, jak se čekalo…
„Při mém nástupu do funkce předsedy dopravní komise vznikly studie o tom, co všechno je potřebné udělat, aby se v Prostějově neucpával vnitřní okruh. Odborné studie zcela jasně poukazovaly na fakt, že je potřeba vybudovat obslužné komunikace po okrajích města. Tak, aby řidiči měli možnost logicky projet Prostějovem, ale mimo centrum! Koncepce dopravy v Prostějově se dopracovala do nejmenších detailů, vybudovala se severní obslužná komunikace, která dnes funguje bez nejmenších problémů, postavily se okružní křižovatky u nemocnice, zimního stadionu, v Kostelecké a Určické ulici a nyní je také v řešení křižovatka v Olomoucké ulici. Podle mého názoru stejně jako severní, tak velmi dobře funguje i jižní kvadrant mezi Krasickou a Určickou ulicí s napojením na Brněnskou a dále směrem do průmyslové zóny. A nyní máme jedinečnou šanci co nejrychleji zvládnout poslední krok a obě obslužné komunikace spojit dohromady v jeden celek komunikací okolo sběrného dvora v Anenské ulici.
Takže propojení se nemá odkládat, není tak nákladné?
„V poslední době jsem zaslechl, jak někdo přišel s nápadem, abychom toto propojení zastavili a odložili. Oslovil jsem projektanta, který mi sdělil, že vlastní investiční náklad by se měl pohybovat maximálně okolo pětadvaceti milionů korun. Navíc se dá předpokládat, že výběrové řízení tuto cenu ještě stlačí směrem dolů. A na výkupy pozemků, kde jednání o jejich prodeji byla velmi složitá, budeme potřebovat zhruba pět milionů. Reálně tedy můžeme celý jižní kvadrant dobudovat za cenu třiceti milionů korun. A pokud se tato investice rozloží na dva roky, rozpočet města to zásadním způsobem určitě neovlivní.“
Spojka mezi Anglickou ulicí a jižním kvadrantem by se budovala dva roky?
„Počítáme s tím, že bychom letos na podzim začali a příští rok na jaře by byla stavba dokončena.“
Odložení dostavby jižního kvadrantu by vám tedy osobně vadilo?
„Bylo by to naprosto nekoncepční řešení. Vadí mi, když se dlouhá léta tvoří dopravní koncepce města a někdo pak přijde s nápadem, že se poslední fáze výstavby obchvatu odloží a začne se úplně někde jinde. Bohužel, nejedná se o první případ, kdy někdo přijde s nápadem, který naprosto nabourá něco, co se v Prostějově roky budovalo...“