- 22. říjen 2012
- 3118x
Od čtvrtka do neděle proběhla v Olomoucké ulici druhá etapa rekonstrukce povrchu vozovky. Uzavírka této frekventované lokality se nijak neprojevila na dopravních problémech, k žádným komplikacím na vnitřním okruhu města nedošlo. Větší část této ulice má tak nyní nový asfaltový povrch. U železničního přejezdu se však na silnici ani nesáhlo! Proč? Večerník to ví!
Vyfrézování starého hrbolatého asfaltu a položení nového koberce na většině vozovky v Olomoucké ulici si pochvalují občané i radní našeho města. Přesto však nad několikamilionovou krajskou investicí zůstává mnohým rozum stát. Proč se ty největší hrboly a vyjeté koleje z obou stran železničního přejezdu nechaly bez povšimnutí?
Na to jsme dostali odpověď od Miroslava Nakládala, vedoucího odboru dopravy prostějovského magistrátu. „Musím přiznat, že pro nezasvěcené to vypadá opravdu hloupě a nelogicky, když zhruba třicet metrů na obě strany od železničního povrchu zůstává starý a nekvalitní povrch vozovky. Vysvětlení je ale jednoduché. Jde o součást křižovatky Sladkovského a Olomoucké ulice, jejíž rekonstrukce spadá pod úplně jinou investiční akci,“ objasnil Nakládal. „A jak již všichni víme, tato rekonstrukce je spíše během na dlouhou trať. Město už disponuje projektem, ve kterém se počítá i s odbočovacím pruhem ze Sladkovského do Olomoucké ulice. Bohužel, proti tomuto plánu vystupují jak České dráhy, tak hygienici. Křižovatka je totiž velmi blízko kolejí a přejezdu a podléhá tak mnohem přísnějším bezpečnostním kritériím. Hygienici zase namítají, že provoz na této změněné křižovatce by nesplňoval hlukové limity. Jsme tak trošku v pasti, ale vím, že radní dělají všechno pro to, aby křižovatku prosadili,“ uvedl dále pro Večerník Miroslav Nakládal.
Své k celé transakci má říct i vedení statutárního města Prostějova. „Než se projekt a následnou investiční akci na rekonstrukci křižovatky Sladkovského - Olomoucká podaří prosadit, nechává se povrch vozovky v takovém stavu, v jakém je teď. Vím, že to pro mnohé vypadá nelogicky, když se Olomoucká ulice vybavuje novým asfaltovým povrchem a ten nejhorší úsek se ponechává ladem. Ale představte si, že by nový asfalt byl položen i na zmíněné křižovatce u přejezdu a za rok, až prosadíme projekt, bychom ho znovu rozkopávali. To bychom se zase stali terčem kritiky občanů,“ vysvětlil dále Zdeněk Fišer, náměstek prostějovského primátora.
Olomoucká ulice je dnes už opět v plném provozu. Navíc směrem na Vápenici je vybudován prodloužený odbočovací pruh. Proč ale v tomto úseku není vybaven novým asfaltovým kobercem ani padesátimetrový kus vozovky až k semaforům, to je další záhada…