
- 30. prosinec 2016
- 6609x

Domoci se práva bývá někdy neuvěřitelně složité. A chce to hodně pevné nervy. Své o tom ví rodina z Brodku u Prostějova, která si letos na jaře objednala montáž nových vstupních dveří. Přišly je na dvaatřicet tisíc korun. Jenže ouha. Nové dveře pruží, jdou velmi špatně zamykat a při zavírání vytrhávají omítku ze zdi. Firma se ani přes několik výzev k vyřízení reklamace nemá. Naopak její jednatel požadoval další peníze...
Za celým sporem vězí nevyhovující světlost dodaných dveří. Jde tady o špatnou velikost otvoru, který vznikne po jejich otevření. Ten je o dvanáct centimetrů menší, než bylo původně objednáno a než také bývá obvyklé. Majitelé domu jsou z celé situace už zoufalí. „Zkoušeli jsme snad všechno. Nejdříve jsme dveře řádně reklamovali. Majitel firmy k nám dorazil, načež prohlásil, že se do měsíce ozve, ale pokud budeme chtít druhé dveře, tak nás budou stát dalších šestnáct tisíc korun. To jsme odmítli. Proč bychom měli platit za něco, co už jsme jednou řádně objednali a zaplatili?“ vyjádřil se exkluzivně pro Večerník Josef Ch., který se po opakovaných nezdarech o domluvu s vedením firmy obrátil na Českou obchodní inspekci. „Její zástupci se snažili o dohodu. Jenže tu podnikatel odmítl, vymlouval se a snažil se hrát o čas,“ prozradil.
Zástupci firmy vidí celou věc jinak. Tvrdí, že jejich zákazník dosud nic řádně nereklamoval. „Pouze si teprve po převzetí dveří uvědomil, že původně si objednal špatný typ. Následně jsem mu sdělil, že úprava by stála oněch šestnáct tisíc korun,“ uvedl prostřednictvím svého právního zástupce Radek Jašek, jednatel brněnské společnosti Smartroll Service, která má pobočku v bývalé prostějovské Vitaně.
To ovšem Josef Ch. považuje za naprostý nesmysl. „Z technického nákresu, který je součástí ´Smlouvy o dílo´, jasně vyplývá, že plánovaná světlost dveří byla devadesát centimetrů. A pana Jaška jsem se při jeho následné návštěvě rozhodně nedotazoval, kolik by stála úprava dveří. Prostě jsem je reklamoval a hotovo. On mi k tomu ovšem ani nevydal ´Reklamační protokol´, což ze zákona musí. Z tohoto důvodu mi nezbývá nic jiného, než dát celou věc k soudu. Kdy se však dočkáme nových a kvalitně zpracovaných dveří, to i po více jak půl roce zůstává otázkou,“ uzavřel Josef Ch. zklamaně svůj příběh, který však ještě nekončí...
Sledovat situaci a stát nadále na vaší straně bude i Večerník!