
- 27. červenec 2015
- 7909x

Aktivně a netradičně prožily uplynulý školní rok předškolní děti z mateřinky v Čechách pod Kosířem. Do běžné výuky zapojila zdejší učitelka Alice Lexmaulová takzvaný eTwinning. Je to platforma, přes kterou se zaměstnanci škol, učitelé, ředitelé, knihovníci a další z evropských zemí, mohou zapojovat do vzájemné komunikace, spolupráce, vymýšlení projektů, sdílení. Prostě taková moderní mezinárodní „družba”.
„Cílem projektu bylo užít si netradičně předškolní ročník společně s kamarády z jiné země. Partnerské školy společně plnily úkoly, inspirovaly se navzájem a děti spolu komunikovaly ve svých rodných jazycích, které jsou si nejen historicky velmi blízké. Především pro české děti bylo překvapující, že ty slovenské mluví jinak, ale že jim po chvíli rozumí,“ konkretizovala cíle projektu v MŠ v Čechách pod Kosířem Alice Lexmaulová.
Témata úkolů se měnila v průběhu roku a přizpůsobovala se ročním obdobím, svátkům a akcím škol tak, aby byla v souladu se školním vzdělávacím plánem.
Důležité bylo využití moderních technologií, které má škola k dispozici, přímo dětmi. Děti si z projektu odnesly spoustu nových zážitků i zkušeností. Partnerské školy, v tomto případě Materská škola Ernesta Rótha z východoslovenské Rožňavy, připravily společně i Pamětní list pro každé dítko, památníček s jeho pracemi z průběhu docházky do školky a dárečky z eTwinningu. To vše děti dostaly na závěrečném Slavnostním pasování předškoláků na školáky, které pořádaly obě školy. „Přestože děti byly ve věku pět a šest let, velmi je práce na projektu zaujala a bavila,” byla potěšena Alice Lexmaulová. Děti pracovaly jako jednotlivci i jako tým. „Několikrát se nám podařilo spojit se i on-line přes Skype, což byl pro děti další zážitek. Poslali jsme kamarádům balík s dárečky a dopisem kamarádům a potěšil nás balíček od nich,” přiblížila náplň projektu pedagožka.
Vzhledem k tomu, že to byla pro školu v Čechách pod Kosířem první zkušenost z eTwinningem, považují zde za největší úspěch projektu velmi kladný a vstřícný přístup dětí, rodičů, vedení školy i celého sboru, přestože na začátku neměl nikdo jasnou představu, o co se vlastně jedná. Ve škole se už teď těší na další školní rok a přemýšlejí nad tématem nového projektu.