
- 24. říjen 2020
- 790x

Bude mít co dělat, aby sociální demokraty v Prostějově stabilizoval a za dva roky je připravil na komunální volby. Předseda Okresního výboru ČSSD v Prostějově Bedřich Grulich (na snímku) přičítá neúspěch „oranžových“ v nedávných krajských volbách celostátní politice a také tomu, že voliče odsál sociálním demokratům Andrej Babiš.
* S jakými pocity jste přijal výsledky krajských voleb?
„Byl jsem naštvaný, že ČSSD v Olomouckém kraji chybělo několik stovek hlasů k postupu do zastupitelstva...! Že jsme nedokázali přesvědčit naše voliče, aby přišli k volbám. A že stále doplácíme na centrální politiku. Potěšilo mě ale, že okres Prostějov se nad pět procent dostal. Potěšily mě výsledky ČSSD v Kostelci na Hané, kde tamní organizace a Laďa Hynek odvedli skvělou práci.“
* ČSSD zaznamenala další propad a nedostala se do krajského zastupitelstva. Jaké jsou podle vás hlavní důvody?
„Tyto volby byly referendem o vládě a my jsme to odnesli. Je zřejmý zdrcující vliv celostátní politiky. Na účast ve vládě doplácíme. Andrej Babiš vyluxoval naše voliče! Navíc ČSSD dostala republikově k urnám jen pětačtyřicet procent svých bývalých voličů. Na druhé straně naši zástupci ve vládě prosazují a prosadili celou řadu dobrých věcí pro lidi. Ovšem v důsledku omezeného přístupu do médií to občané často nevědí. PR mašina Andreje Babiše jede naplno a některé naše dobré počiny si přisvojuje. Je dobré si důvody říct a přiznat i chyby. Ale nemá smysl se uanalyzovat.“
* Nezlobte se, ale zaznamenali jsme ze strany koalice ČSSD a Patriotů Olomouckého kraje velice chabou předvolební kampaň. Nemůže to být jeden z důvodů, proč sociální demokraté neuspěli?
„Nezlobím se. A může! Kampaň bych ale nenazval chabou. Odpovídala finančním možnostem ČSSD. Reklama v médiích a přístup na billboardy jsou dnes o velkých penězích. Nemůžeme a popravdě nechceme soutěžit s gigantickou kampaní ANO, ODS a SPD. Proběhla prezentace v médiích, na sociálních sítích, v rámci možností na billboardech, zorganizovali jsme odložený první máj, proběhla kontaktní kampaň, kandidátku jsme otevřeli osobnostem. Kampaň by měla být o programu, ne o počtu billboardů. Ale vnímám, že dnes vítězí počet billboardů. Strany by měly mít legislativou omezený rámec finančních prostředků, jež mohou dát do kampaně. Nedělám si iluze, to se zřejmě nestane...“
* Za dva roky tu máme komunální volby. Co uděláte s prostějovskou ČSSD, aby se po nich dostala do prostějovského zastupitelstva?
„Stále platí, že se jako součást koalice na radnici budeme chovat korektně. Máme právo na vlastní názor a rozhodnutí. Máme témata a návrhy, které představíme a o nichž jsme přesvědčeni, že přinesou občanům města Prostějov užitek. Budeme tedy pracovat. Připomeneme, co jsme prosadili v minulosti a v tomto volebním období.“