- 6. duben 2020
- 783x
Divadlo Plyšového medvídka je známé řadou akcí. Většinou jsou určené dětem, ale neomezuje se jen na malé ratolesti.
Do Prostějova přivedlo například i tvorbu z Dálného východu, z Japonska. A loni uspořádalo divadlo také akci 30 klíčů pro samet, které naopak představovaly život před rokem 1989. S tím vším je však načas konec – divadelníci po nařízení nouzového stavu museli pozastavit činnost.
„Divadlo ze dne na den muselo omezit fungování. Stihli jsme odpremiérovat ve školce v Olomouci Záhadu dědečkova dvorku a na druhý den nám řekli, ať nejezdíme,“ řekl k začátku konce aktivity divadla umělecký šéf a výrazná postava divadelníků Konrád Popel. Následky přitom mohou být obrovské. Naplánovaných akcí mělo Divadlo Plyšového medvídka celou řadu. „Pokud nebudeme hrát do konce sezóny, divadlo neodehraje zhruba stovku představení. Dopady to bude mít značné. Budeme zřejmě muset omezit vznik nových představení,“ poznamenal smutně Popel. Divadelníci navíc aktuálně ani nezkouší. „Dvoreček jsme stihli dozkoušet doslova za pět dvanáct, odehrát a žel už nevyhrát. To je pro představení to nejhorší. Šlo k ledu a až bude jasné co a jak, rozmrazíme, oprášíme a vyhrajeme. Například Bobři od bobří řeky – letní pohádka s obnovenou premiérou v květnu – se zkoušet letos nebudou. Přesunou se zřejmě na příští sezónu,“ vyjádřil se k aktuální situaci a plánům divadla.
Jak ale optimisticky v závěru uvedl, koronavirus nezapůsobil na divadlo jen negativně. Přinesl i něco nového a svým způsobem inspiroval. „Pozitivní jsou nové nápady. Vzniká nová vánoční pohádka Ukradený stromeček, která bude bezesporu parádní. A na začátek roku 2021 Mrož Ambrož, zimní pohádka, tam se odrazí téma s chřipkou, rýmou i globálním oteplováním u mrože Ambrože na severním pólu,“ prozradil Konrád Popel. Svým způsobem pak bude mít hra o mroži i výchovný charakter. „V Ambrožovi, jak jsem uvedl, je to jasné, tam bude i nachlazený mrož s rouškou učit děti, jak se chovat, když je někdo sám nemocný, taky aby nikoho nenakazil. To je na této krizi nejpodstatnější. Naučit se být zodpovědný a ohleduplný,“ zakončil umělecký šéf divadla, který nyní vyhlíží další možnosti umělecké tvorby.